Wat je verwacht van een drafbaan( ik vermoed namelijk dat het een drafbaan is? ) is heel anders dan wat je verwacht van een track.
Drafbanen moeten dicht van onder zijn met een kleine losse bovenlaag, de pezen van dravers gaan er aan als dit te zwaar is. Dat betekend dus dat onze drafbaan niet goed waterdoorlatend is, hij is hard met een kleine losse toplaag.
Als jij nu dus op een baan die met die visie is aangelegd nieuw zand stort: gaat jouw water helemaal nergens heen en krijg je een grote drekbende.
Het management op onze drafbaan is namelijk anders( daar blijven de plassen op liggen en graven we gootjes
) dan in onze paddocks: die draineer je omdat je wil dat het water er doorheen zakt.
De belasting/het gebruik van een drafbaan is ook heel anders dan een track.
Dit is redelijk zwart wit gesteld en niet elke paddock/track en drafbaan zal hetzelfde zijn. Maar mijn advies zou zijn om een ervaren loonwerker uit de buurt te vragen om ook eerst even naar de onderlaag te kijken ipv gewoon zand te storten