Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lissaaaa16 schreef:Hallo , ik ga in oktober naar de zuidlaren martk om een jong hengstje te kopen , maar hoe duur is zo'n hengstje? Ik wil hem als weidemaatje hebben voor mijn andere shet.
Brainless schreef:Lissaaaa16 schreef:Hallo , ik ga in oktober naar de zuidlaren martk om een jong hengstje te kopen , maar hoe duur is zo'n hengstje? Ik wil hem als weidemaatje hebben voor mijn andere shet.
Ikzelf durf in de huidige markt niks over prijzen te zeggen.
Wel dat jonge shetlanders (en vooral hengsten) nog steeds veel goedkoper zijn dan andere paardjes.
"Vroeger" kon je ze (bijna) gratis meekrijgen, aparte kleurtjes waren wel wat duurder; ik gok nu dat de prijs tussen de 100-150 zit.
Maar let op.. dat is een gok
Anomien schreef:Vergis je niet in de reden dat ze goedkoper zijn.
Hengsten zijn leuk maar vragen wel vaak om een andere opvoeding. Ook is het wijzer ze wel te laten castreren. Daar komen ook kosten voor bij.
Verder gewoon voor jezelf een budget bedenken. Vaak is er nog wel ruimte voor ‘handje klap’.
Marigold schreef:Kost waarsch sowieso 65 euro voor het paspoort, en daarbij nog wat geld voor de handel. En dan maakt het veel uit of de kleur bijzonder is, en of het een doorsnee pony is zegmaar zwart of vos middenmaat, of juist een echt kleine of grote maat met papier. Dan wordt het duurder. Maar dan nog, het is maar eenmalig de aankoopprijs, beste is een pony te kopen die je echt aanstaat en niet afhv de prijs kiezen.
Maar ze kosten vast niet de hoofdprijs, echt fijn dat je er 1 een huisje gaat geven!
capopjekop schreef:Gewoon bieden en niet net zoals ik verliefd worden en impulsief een shet kopenIk heb ongeveer 15 jaar geleden een shethengst zonder paspoort gekocht voor 100 euro. Veel en veel te veel geld voor de markt toentertijd, want toen ik besefte dat ik dat thuis tegen mijn moeder moest gaan vertellen besefte ik dat het niet slim was
Ik heb toen nog geprobeerd hem te verkopen voor hetzelfde geld, maar dat wilde niemand voor hem geven. Maar Hans is echt mijn maatje geworden. Dus ik heb er geen moment spijt van gehad.
Onali schreef:Ergens maar goed ook dat de prijs van shetlanders hoger wordt.
Zo voorkom je een hoop impulsaankopen.
Shetlanders zijn ook gewoon volwaardige dieren die een goede baas verdienen.
fotolijstje schreef:Onali schreef:Ergens maar goed ook dat de prijs van shetlanders hoger wordt.
Klopt zeker! Nu kan niet jan en allemaal het "zomaar" kopen alleen de prijzen zijn soms wel bizar zag laatst nog eentje voor 1500 met alleen een chip en paspoort
fotolijstje schreef:Onali schreef:Ergens maar goed ook dat de prijs van shetlanders hoger wordt.
Klopt zeker! Nu kan niet jan en allemaal het "zomaar" kopen alleen de prijzen zijn soms wel bizar zag laatst nog eentje voor 1500 met alleen een chip en paspoort
StalNollie schreef:Napie schreef:Aan het einde van de dag gaan ze soms voor 30 euro weg. Gezondheid is een gok. Ik weet niet of er iets van een veterinair aanwezig is die even hart en longen en benen kan beoordelen
Dat was vroeger zo. Nu en zeker dit jaar gaat je dat niet lukken.
Daan13 schreef:Vorige keer heb ik bedragen gehoord van 400,-
Echt bizar hoog voor een shetter.
Wat ze dit jaar doen is geen pijl op te trekken.
Gewoon heen gaan,vragen en onderhandelen.
En vooral goed kijken.