Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IndianSu schreef:Het is eerder richting de 2 uur dan langer, en de paddocks zijn niet grootdit was sowieso al iets waarvan ik in jaar 1 wilde kijken hoe het ging en daarna indien nodig verhuizen, maar door dit incident is het in een stroomversnelling gekomen. Ik wil natuurlijk niet dat ze de hele winter in de staat van de afgelopen week is
En het is dat ik nu niet zelf kan auto rijden, maar anders had ik er 3x per dag heen gewild om te checken hoe er gevoerd wordt.
@cissy: dat kan natuurlijk, maar ik heb haar bij de vorige eigenaar een aantal maanden lang regelmatig gereden. Ook lange buitenritten gemaakt etc. En daar was ze helemaal niet zo.
Anastasia24 schreef:Ach welkom in de drama van een goede stal vinden...
De stal klinkt niet als een meewerkende stal, als ik jou was zou ik naar je kennis verhuizen mits de paarden 10+ buiten komen en niet in een paddock van 6x6...
Haflingers hebben in mijn ervaring niet zoveel nodig, handje vitamine brok krijgen ze hier en onbeperkt hooi. Paarden worden simpelweg erg gespannen, zeneuwachtig als ze niet genoeg uren kunnen rennen(en echt rennen voluit) en op een lege hooi-maag staan.
Je hebt der pas een maand, het is érg wennen en leren kennen, maar als de basis van de stalling niet compleet is ga je haar waarschijnlijk verkeerd inschatten. Mijn haflinger was één klein bommetje toen hij op training stond, kon geen normale wandeling aan, weer terug bij mij (24\7 buiten, bomen, schuilstallen, hooi) weer zichzelf en daarmee is de rust wedegekeerd zal ik maar zeggen.
Nog sterkte ts, klinkt als een flinke val..
Babootje schreef:Wat krijgt je paard verder nog ernaast gevoerd? 1,5 kg basisbrok per dag (een halfje per voerbeurt) vind ik nu ook weer niet heel erg veel. Basisbrok zit echt niet zoveel energie in.
Het is inderdaad ook een misvatting dat een sober ras niet heet kan zijn overigens.
Wat doe je verder per dag met je paard aan werk? Als het paard erg weinig werkt, dan is voldoende hooi en een vitaminebrok ook prima, maar ik verwacht niet dat het erg veel uitmaakt in heetheid.
Babootje schreef:IndianSu schreef:Het is eerder richting de 2 uur dan langer, en de paddocks zijn niet grootdit was sowieso al iets waarvan ik in jaar 1 wilde kijken hoe het ging en daarna indien nodig verhuizen, maar door dit incident is het in een stroomversnelling gekomen. Ik wil natuurlijk niet dat ze de hele winter in de staat van de afgelopen week is
En het is dat ik nu niet zelf kan auto rijden, maar anders had ik er 3x per dag heen gewild om te checken hoe er gevoerd wordt.
@cissy: dat kan natuurlijk, maar ik heb haar bij de vorige eigenaar een aantal maanden lang regelmatig gereden. Ook lange buitenritten gemaakt etc. En daar was ze helemaal niet zo.
Wat krijgt je paard verder nog ernaast gevoerd? 1,5 kg basisbrok per dag (een halfje per voerbeurt) vind ik nu ook weer niet heel erg veel. Basisbrok zit echt niet zoveel energie in.
Het is inderdaad ook een misvatting dat een sober ras niet heet kan zijn overigens.
Wat doe je verder per dag met je paard aan werk? Als het paard erg weinig werkt, dan is voldoende hooi en een vitaminebrok ook prima, maar ik verwacht niet dat het erg veel uitmaakt in heetheid.
Babootje schreef:Wat krijgt je paard verder nog ernaast gevoerd? 1,5 kg basisbrok per dag (een halfje per voerbeurt) vind ik nu ook weer niet heel erg veel. Basisbrok zit echt niet zoveel energie in.
DuoPenotti schreef:Voor een sober ras bijna altijd teveel 1,5 kilo. Zelfs de sobere rassen varianten.
Daarbij te weinig ruimte en je hebt zeker weten problemen. Want dat ben ik met je eens, de sobere rassen zijn dan ook heet te krijgen.