Shaseera is nu bijna een jaar, en ze kan er slecht tegen om alleen te staan. Ze wordt dan heel zenuwachtig, en gaat heel hard rennen en hinniken. Vind ik niet erg, ze is nog jong, dus ze gaat iedere dag lekker met veel gezelschap naar buiten om te spelen.
Ik vraag me alleen af hoe dat gaat als ze een jaar of drie is, en als ik met haar aan het werk kan? En wat gebeurt er als ze eens een keertje alleen losgegooid moet worden omdat de gelegenheid er niet is om er een ander paard bij te zetten (zal niet vaak gebeuren denk ik maar toch...)?
Als ze oud genoeg is wil ik NH oefeningen met haar gaan doen, maar dat gaat erg moeilijk als ze steeds bij het hek van de longeerbak gaat staan kijken waar de andere paarden blijven
Ik ben bang dat ze zich dan ook totaal niet op mij concentreert wat wel erg belangrijk is
Hoe moet ik haar straks leren om af en toe eens alleen (met mij) te zijn? Of hoort dit gewoon bij haar leeftijd?

En ik denk dat er dan ook wel eens eentje bijzit die net zo vervelend is met alleen staan als die van mij... Dus eigenlijk vind ik het onzin dat ik er zo snel mogelijk iets aan MOET doen, (in de zin van: anders komt het niet meer goed) vooral omdat ze nog zo jong is
En als ze in de bak weer zo heen en weer gaat rennen, moet ik haar dan gewoon laten staan?