Heeft iemand ervaring met de paardenspeeltjes van Kentucky?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Plop1997

Heeft iemand ervaring met de paardenspeeltjes van Kentucky?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 11:23

Ik zag ze laatst in een ruitershop liggen en dacht dat ze voor een hond waren maar nu zie ik dat deze speeltjes voor paarden zijn bedoeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Tussen de 34,95- 39,99 euro)

Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze speeltjes. Worden ze door jou paard/pony gebruikt? Gaan ze snel kapot? Vinden ze het leuk om er mee te spelen? Is het speeltje het waard voor dat geld of zijn er betere (diy) alternatieven?

c_alsemgeest

Re: Heeft iemand ervaring met de paardenspeeltjes van Kentucky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:24

de alpaca heeft hier op stal welgeteld 1 dag geleefd :')

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:26

Nou, een paard 'speelt' buiten met soortgenoten....

Hier heeft een paard lijkt me volstrekt geen interesse in.... Misschien weer zo'n gek verzinsel voor mensen wiens paarden altijd binnen staan te hangen....

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:28

Ninx schreef:

Hier heeft een paard lijkt me volstrekt geen interesse in.... Misschien weer zo'n gek verzinsel voor mensen wiens paarden altijd binnen staan te hangen....

Ga je lekker? :')

Hier hebben ze allemaal een gewone knuffel aan de stal hangen. Aan een elastieken bilkoord, dus ze kunnen ze zo lekker afschieten. Er word best mee gespeeld.
De slopers krijgen i.p.v. een knuffel een kleine Jollybal, die zijn wat meer hooligan-proof :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:30

Ninx schreef:

dramaqueen :')

dit betreffende beest staat met een breuk even tijdelijk op stal.
Je hebt ook gewoon situaties dat het tijdelijk even niet anders kan.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 11:37

Ninx schreef:

Ik stel gewoon een vraag over een product... Waarom moet er dan gelijk dit soort commentaar overheen. Die van mij staat normaal altijd buiten met z'n mattie maar als de dierenarts zegt 6 weken boxrust of waarschijnlijk voor de rest van z'n leven kreupel, nou dan is voor mij de keuze makkelijk. Toch wil ik er het beste van maken met zowel een binnen en buitenbox, hersenwerk en ja paardenspeeltjes!

Anoniem

Re: Heeft iemand ervaring met de paardenspeeltjes van Kentucky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:41

Wij hebben de tweede op stal hangen tussen de tralies in bij die van mij en z’n buurman en die gaat al zeker 4 maanden mee (en het zijn slopers). Alleen de flesjes erin met regelmaat vervangen.
Iemand anders heeft dezelfde in haar box al bijna een jaar maar dat is geen sloper, die ziet er nog perfect uit. Bij ons is het wel zo dat de manen enzo al gehavend zijn.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 11:44

prugelpiet schreef:
Ninx schreef:

Ga je lekker? :')

Hier hebben ze allemaal een gewone knuffel aan de stal hangen. Aan een elastieken bilkoord, dus ze kunnen ze zo lekker afschieten. Er word best mee gespeeld.
De slopers krijgen i.p.v. een knuffel een kleine Jollybal, die zijn wat meer hooligan-proof :+

Oke leuk dan ga ik dat eens met een oude knuffel proberen. De Jollybal in de stal vind hij niet zo leuk, buiten voetbalde hij er wel mee maar dat mag nu even niet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:49

Ninx schreef:

Vreemd dat Ninx haar antwoord zoveel tegenpraat krijgt.
Dit ging namelijk ook door mijn hoofd.

Wat een onzin.

Boxrust vanwege X reden is natuurlijk niet te vergelijken met Ninx haar voorbeeld.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:58

Onali schreef:
Ninx schreef:

Vreemd dat Ninx haar antwoord zoveel tegenpraat krijgt.
Dit ging namelijk ook door mijn hoofd.

Wat een onzin.

Boxrust vanwege X reden is natuurlijk niet te vergelijken met Ninx haar voorbeeld.

Simpel?
Het is de vraag niet van de TS, dus gewoon off topic.
Had TS gevraagd: wat is jullie voorkeur een speeltje of buiten bij soortgenootjes. Dan had het een prima antwoord geweest.
Nu niet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:02

Hier hangt het op stal bij twee paarden en is opgehangen omdat deze paarden heel 'mouthy' zijn. De ene gebruikt het echt vaak en kauwt er zo vaak op dat je al bijna niet meer kan zien dat het een paardje is. :D De andere gebruikt het ook wel zodanig dat het zijn geld waard is, maar net iets minder. Mijn eigen paard zag er alleen een krabpaal in.

@Ninx en Onali: iets door je hoofd laten gaan en het daadwerkelijk zonder enige nuance op het internet kwakken, zijn twee heel verschillende dingen. Soms zitten gedachtes exact goed daar waar ze zitten, in iemands hoofd. :)