Binnen een paar weken gaat mijn paard van stal verplaatsen. Gewoon op de stal waar we nu staan gaat ie van een binnenbox naar een zeecontainer met een verharde uitloop van 13x4meter erbij.
Nu hij op stal staat krijgt ie zijn hooi een aantal x per dag z’n stal ingeschoven en eet ie van de grond.
In die nieuwe stal wilt de stalhouder dat niet meer doen en moet ik dus met netten gaan werken.
Maar ik ben daar eigenlijk niet echt weg van, ik vind van de grond af eten veel fijner. Ben er dus niet in thuis, wat is een fijn net, hoe groot moet ie zijn, en de mazen? Die hele kleine mazen lijkt me niks (omdat ie er dan zo aan moet trekken om het eruit te krijgen, of slaat dat nergens op?), maar te groot is ook niet handig.
Zijn er nog andere ideeën? Buiten met een afdak erboven is geen optie er moet nog een kraan/graafmachine door heen kunnen een paar x per jaar. Dus mag niks buiten zetten.
Heb je de zoekfunctie al gebruikt. Er zijn heel veel topics over dit onderwerp.
snorkel1986
Geplaatst: 22-08-21 20:06
Tja ligt er aan wat je wil ik heb een container verbouwd maar bij droog kort spul werkt hij niet top verder ben ik er blij mee maar het staat op straat
Wij hebben deze bakken staan met een frame en net er overheen. Super fijn systeem, waarbij ze toch laag kunnen eten met hun hoofd. In plaats van een frame kun je ook heel makkelijk een touw spannen en een hooi net er in vast maken. Dan kun je van tevoren netten vullen en klaar leggen.