Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikNiet schreef:Ik was benieuwd wie van jullie een eigen stukje weiland heeft. Hoe zijn jullie daar aan gekomen? Hoe bevalt het? wat waren de kosten en wat zijn je kosten nu? Waarom heb je het gekocht (puur praktisch, t zat bij je huis, of ook vanwege stukje belegging)?
Ik ben oriënterend aan het kijken naar een klein stukje grond voor ezels. Inmiddels heb ik me in het hoofd gehaald dat ik misschien wel gewoon graag een stukje wil kopen. Maar hoe kom ik aan een stukje dat zo klein is (max een halve hectare) en waar ik een schuilstalletje op kwijt kan. Welke bronnen kan ik daarvoor aanboren? Makelaars bieden toch vaak grotere stukken grond aan.
Ik ben ook erg benieuwd wat een reëele prijs is: meestal staat er bij dat prijs op aanvraag is. Dat is wat omslachtig als ik eerst puur wil oriënteren of het passend zou zijn bij wat ik wil.
Ervaringen gevraagd dus:) plaats in Nederland etc doet er nu nog even niet zo toe: ik hoor graag alles!
meganvr schreef:palousa_boy schreef:Hier staan de paarden meestal op weides die we niet nodig hebben of niet kunnen gebruiken voor de boerderij omdat ze niet bewerkt kunnen worden (te nat, te veel keien in de grond etc).
Maar goed, met 140ha is dat misschien wat makkelijker dan met 1/2ha
140 ha!?!?
Duhelo schreef:Ik ga ook niet meerdere keren per dag hoor. Ze staan op 4 km afstand, ik werk met een grote ruif met slowfeedernet dat ik enkele keren per week volsteek.
Een keer per dag langs om hun prakje en uit te mesten, in het weekend zit ik er dan een aantal uur om extra klusjes te doen.
herous schreef:Duhelo schreef:Ik ga ook niet meerdere keren per dag hoor. Ze staan op 4 km afstand, ik werk met een grote ruif met slowfeedernet dat ik enkele keren per week volsteek.
Een keer per dag langs om hun prakje en uit te mesten, in het weekend zit ik er dan een aantal uur om extra klusjes te doen.
Ik zou gewoon niet gerust zijn denk ik als ik er maar één keer per dag kom.