Afrasteringspalen verplaatsbaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Afrasteringspalen verplaatsbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-21 17:48

Goedemiddag allemaal,

In november/december krijgen we twee Shetlanders bij huis. We gaan later zorgen dat de afrastering permanent is, maar voor nu ben ik op zoek naar goede verplaatsbare afrasteringspalen zodat ik hun weide kan verplaatsen en een en ander kan afzetten als dat nodig is. Welke raden jullie aan?

Alvast bedankt!

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:55

Toen ik die van mij aan huis kreeg heb ik een hele stapel stijgbeugelpalen gekocht (bij de Welkoop). Die kun je met je voet stevig in de grond prikken. Daarbij kun je ook op verschillende hoogtes draad hangen. Nu gebruik ik ze nog voor strookbegrazing.

Afbeelding
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:56

Je zou metalen haspelhoekpalen kunnen gebruiken (wel met de extra steunpoten) voor op de hoeken en prikpalen voor tussendoor, maar dan moet je wel brave pony’s hebben…

Ik heb momenteel een tijdelijke wei staan met houten palen op de hoeken en prikpalen er tussen, maar dan is er nog wel een buitenhek.

Bhodi

Re: Afrasteringspalen verplaatsbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-21 18:17

Merexa: super, bedankt! :)

Hilary: het idee is inderdaad houten palen de grond in en daar prikpaaltjes tussen :j het stuk is verder omheind, maar ik wil het kunnen afzetten

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:51

Onze ervaring met de plastic/kunstof palen is dat ze niet zo sterk zijn. Wij hebben uiteindelijk zelf ijzeren prikpalen gemaakt met hoeklijnen. Oerdegelijk, sterk en stabiel! Nu 20 jaar later zijn ze nog top. Alleen hebben we er nieuwe isolatoren ingedraaid. Enigste wat ik aan zou passen is een iets scherpere punt aan de onderzijde als je snel een harde en droge bodem hebt.Afbeelding

Afbeelding

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:58

Wij gebruiken deze:
https://www.agradi.nl/ako-weidepaal-ins ... -114cm.htm
Op de hoeken slaan we houten palen in.

Wel goed stroom er op en ook wij hebben nog een afrastering helemaal buiten om de wei heen met houten palen en lint. Ik zou het wel aandurven - behalve als je bv aan een drukke weg woont, dan zou ik zorgen dat daar direct iets permanents komt.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-21 19:46

Bedankt voor jullie berichten.

Het stuk waar ze op komen is sowieso al omheind, dus als ze ontsnappen kunnen ze nergens heen. Anders had we het direct permanent gemaakt :)

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:48

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:52

https://www.agrishop.nl/voss-farming-sc ... X4QAvD_BwE

Dit is het gemakkelijkste. We gebruiken de netten om de schapen en paarden te splitsen. Werkt gemakkelijk. Zo uitrollen en in de grond steken, stroom er op. Klaar

Voordeel met Shetlandes...kunnen niet onder de draad door. En voor 65 euro heb je 50 meter kant en klare omheining

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:58

Ik zou ook zeer sterk dat laatste net hierboven overwegen, want Shets zijn vaak super irritant met onder de draden doorgaan, ze trekken de prikpaaltjes dan zó uit de grond als ze zich onder de draad door duwen....

Nadeel van dat schapengaas is wel het vrijhouden van gras, dat groeit er snel in vast. Dus deze echt gebruiken als iets dat je regelmatig verplaatst :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 22:28

Heel erg bedankt voor de tips!

Het net ga ik nog even onthouden, dat is wellicht een goed idee om de weitjes te scheiden door strookbegrazing :)