Hooibak aan de staldeur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balko

Hooibak aan de staldeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 20:51

Even gezocht maar kan zo gauw niet iets vinden wat ik bedoel.

Ik ben voor mijn stallen opzoek naar een oplossing om buiten de stal te voeren zonder een voerluik te hoeven maken.
Dit omdat ik in de toekomst deze stallen wil verkopen en er voerwanden voor in de plaats wil zetten.
Voor nu lijkt het me handig om aan de halve deur een voerbak te maken waar we het in kunnen doen zodat ik het hooi niet meer in de stallen heb.

Zelf dacht ik aan zoiets;

Afbeelding

Betreft deze stallen;

Afbeelding

Wil liever geen hout ivm knabbelen en echt buiten de stal ipv in de stal ivm gemak

MoOtJuHh

Re: Hooibak aan de staldeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 20:56

Voor het hooi worden bij ons (halve) kliko's gebruikt. Deze worden aan de stalwand gemonteerd en daar wordt het hooi in gedaan. Werkt prima, paarden eten er goed uit en ze gaan lang mee. Buiten met gaatjes in de bodem zodat het water eruit kan, maar kan ook handig zijn met schoonmaken.

siskeh

Re: Hooibak aan de staldeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:06

Buiten de stallen gaat zo een drama zijn, het onderste plukje is áltijd de beste, en alles wat op de grond valt kan je paard niet bij.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 21:08

MoOtJuHh schreef:
Voor het hooi worden bij ons (halve) kliko's gebruikt. Deze worden aan de stalwand gemonteerd en daar wordt het hooi in gedaan. Werkt prima, paarden eten er goed uit en ze gaan lang mee. Buiten met gaatjes in de bodem zodat het water eruit kan, maar kan ook handig zijn met schoonmaken.

Ook aan de buitenkant? Heb je een foto?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:06

Balko schreef:
MoOtJuHh schreef:

Ook aan de buitenkant? Heb je een foto?

Alles aan de buitenkant van bestaande staldelen krijg je een hele onnatuurlijke houding....

Kliko vullen en de stal in rijden en vastzetten, of gewoon in de stal vullen is dan veel handiger. Want hoe verwacht je dat je paard gaat eten met een hooibak buiten de stal?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:22

siskeh schreef:
Buiten de stallen gaat zo een drama zijn, het onderste plukje is áltijd de beste, en alles wat op de grond valt kan je paard niet bij.

Dit dus, echt geen goed idee. Kans dat je paard aan of over de deur gaat hangen om er alsnog bij te kunnen. Beter aan de binnenkant hangen, is voor jou net zo gemakkelijk.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 22:23

Citaat:
Alles aan de buitenkant van bestaande staldelen krijg je een hele onnatuurlijke houding....

Kliko vullen en de stal in rijden en vastzetten, of gewoon in de stal vullen is dan veel handiger. Want hoe verwacht je dat je paard gaat eten met een hooibak buiten de stal?

De houding is nagenoeg gelijk als in de stal als je ze in de stal hoger hebt hangen.
De kliko is evenhoog als de staldeur.
Maargoed dat is de reden dat ik in de toekomst voerwanden wil. Maar daar deze waarschijnlijk pas volgend jaar komen zoek ik tot die tijd een oplossing.
Haybar in de stal heeft vrijwel dezelfde houding lijkt mij als ik hem aan de deur monteer.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 22:24

pillow schreef:
siskeh schreef:

Dit dus, echt geen goed idee. Kans dat je paard aan of over de deur gaat hangen om er alsnog bij te kunnen. Beter aan de binnenkant hangen, is voor jou net zo gemakkelijk.

Aan de binnenkant van de deur denk ik dat ze er tegenaan gaan hangen en schuren en leek me dus een minder praktische optie.