Hap vlas?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Galoppig

Hap vlas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 21:03

Vandaag was ik mijn paard zijn stalletje aan het uitmesten, en toen ik net de zak vlas had opengemaakt komt hij in ene zijn stal in lopen. Hij komt nooit wanneer ik bezig ben.. De deur stond dus ook open, zoals altijd. En hij loopt pardoes naar binnen :')

Inene duikt hij met zijn neus erin en neemt gewoon een hap vlas??? Hij staat al op vlas sinds februari en niemand heeft hem het ooit zien eten en hij is nooit ziek/koliekig geweest.
Ik heb nog geprobeerd zijn mond open te houden zodat er wat uit viel, maar ja kan natuurlijk niet met mijn hand erin want tanden.

Waarom? Hoe dan!

Ik ga het zeker in de gaten houden, maar vraag mij serieus af waarom hij dit deed? Hij beschikt over 24/7 ruwvoer. Hij liep daarna ook de stal weer uit en ging weer hooi eten.

Mizora

Re: Hap vlas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:51

Een hap vers vlas heb ik wel vaker gezien, zolang het bij 1 hap blijft is het geen probleem. Het gaat pas mis als ze er kgs van eten.

Het kan zijn dat het ruwvoer op het moment vrij vezelarm is en dat hij even een hap vezel kwam halen.

Het kan ook zijn dat hij even een brainfart had.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:57

Als die van mij op stal staat en ik gooi er een nieuwe zak bij in dan neemt ze ook altijd 1 hap. Niet meer ofzo…. Doet ze al zeker 3/4 jaar (sinds ik zelf de stal doe). Weet dat bij ons op stal meerdere dit doen. Zou me er niet te druk om maken als het bij een hap blijft.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:58

Die Jan doedel van mij heeft het ook wel eens gedaan nadat er vers vlas in de stal was gekomen.
Nooit last van gehad.