Pff, ik zou beter wat minder in mijn (2!) kasten hebben . Maar de basis-EHBO spullen, vliegenspray, reserve halster, reserve halstertouw en rubberlaarzen zijn wel het meest handig gebleken.
Set reservekleding en een warme trui (ik heb het gepresteerd om al twee keer in de sloot te liggen, zonder paard dan nog wel) en een handdoek.
Ik heb ook een kek heuptasje (zo'n ding voor hardlopers) om op buitenrit telefoon en hoevenkrabber in te stoppen.
Los van de nuttige dingen die hierboven al genoemd staan:
Ik heb ook altijd wat te drinken in mijn kast staan voor mezelf. Een flesje siroop, of blikjes cola, in de winter instant chocolademelk waar je kokend water aan moet toevoegen. En meestal ook wel iets van mueslirepen oid.
Ik heb ook pleisters in mijn EHBO kist. Niks zo lastig dan je vinger open halen en lopen bloeden Even pleister er om heen, kan je zo weer verder zonder dat je alles besmeurt haha.
Reservekleding heb ik ook liggen.
En een fleece-deken voor mijn paard, ze moest maar eens onverwachts kou krijgen. Ik heb heb liever liggen en het niet nodig hebben, dan dat ik haar zou zien rillen en geen deken heb klaar liggen.
EHBO kist paard( met veel vetrap! Gebruik het ook voor mezelf als het soms nodig is )
Pleisters en paracetamol voor mezelf. Reserve onderdelen( teugels en beugelriemen) En spullen om me zadel schoon te maken ( en nog heel veel dat ik is zou moeten uitzoeken of ik het nog gebruik )
Best zo veel mogelijk. Is al vaak geweest dat ik 'iets' wel heb, het ineens ook nodig heb, maar dat ik het heel handig thuis bewaar. Sindsdien probeer ik echt wel zoveel als kan op stal te houden.
Ik heb voor mijzelf en mijn moeder (met diabetes) altijd wat drinken en eten staan. Ehbo kit met oa klevend verband, tape, ook ducktape voor hertenluisvlieg, schaar, ontsmettingsmiddel, etc. En sowieso een reserve halster/touw. Ik heb heel veel in de kast staan dat ik dan niet dagelijks gebruik maar toch echt wel nodig heb… zoals reserve sprinschoenen, peesbeschermers (paard maakt zichzelf graag kapot), vliegenspray, borstels. Tja…
Ik heb zo'n hoofd lampje in mijn kast, ideaal en je hebt indien nodig je handen vrij en toch extra licht.
Pleisters (ehbo tasje), koffiecups, zakjes voor warme chocolade melk, bekertjes, wegwerphandschoenen en nog veel meer
MyWishMax
Geplaatst: 10-08-21 11:24
Handdoeken, regenjas, flesjes water en ehbo spullen. Oh en wat reserveonderdelen.
LWDaisy
Geplaatst: 11-08-21 08:19
Oeh, en een gaatjesknipper en tekentang! Heb ik al vaak moeten uitlenen op stal, dus niet iedereen heeft die dingen liggen, en als je ze nodig hebt heb je ze NU nodig
Ik heb ook (veel!) reservehalsters en touwen liggen haha. En idd, een lampje om op mijn hoofd te zetten, zo hou ik mijn handen vrij.
Ik wissel de inhoud van mijn kast wel met de seizoenen, want ik heb meer spul dan kastruimte Dus in de winter heb ik altijd een paar extra handschoenen liggen, voor wanneer het eerste paar te nat is om nog leuk mee te werken. Seizoensgebonden ofwel rubberen laarzen, ofwel winterlaarzen. Tegen de lente begin ik als een malle vliegenspray te maken en neem ik mijn vliegendeken en -kapjes mee. Niet dat ik die ooit gebruik, maar goed: ze liggen klaar haha. Tegen de winter breng ik dan weer handdoeken mee. Oh, en ik ben zo iemand die hoofdpijn krijgt van koude wind - normaal heb ik altijd een hoofdband op, maar just in case ik die vergeet leg ik altijd een reserve op stal in de winter. Ik ben al een paar x héél blij geweest met die beslissing haha. En rozenwater en watjes heb ik ook altijd liggen. En een weeglint, ook populair bij stalgenoten
En omdat ik nogal raar ben en vies ben van alles wat onder mijn nagels kruipt, heb ik plastic handschoenen, handzeep en een nagelborsteltje op stal liggen. Toen Corona nog nieuw was, toverde ik meteen ontsmetting-alcohol en handschoenen, alsook FFP2 maskers tevoorschijn - die heb ik op voorraad om in de zomer de stal uit te mesten, ik heb slechte longen en dat stof in de zomer kan echt een belasting zijn voor mij.
En op mijn vorige stal had ik ook altijd een grooote jerrycan gereed staan. Het gebeurde sporadisch wel eens dat we plots geen water meer hadden - in de winter bevroor de leiding wel eens, en in de zomer kon het voorvallen dat de druk weg viel wanneer de koeien massaal binnen kwamen en begonnen te drinken, waardoor er niks meer door kwam naar de paarden. Een H2O zak heb ik ook altijd liggen, en dat is ook al handig gebleken, handiger dan het water 'los' in de kruiwagen te vervoeren.
En, echt waar, een life-saver: een rol duct-tape en een aantal stro-touwtjes. Hebben vaak mijn dag gered hoor haha. De las van de kruiwagen breekt af - depaneren met stro-touwtje tot hij terug gelast is en je kan zo weer door. Laatst ook deze nog - op onze wei staat zo'n tuinkast, met allemaal verluchtingsgaatjes in de deuren. Ideaal voor een wespennest, zo bleek deze zomer. Ik ben als een gek die gaten beginnen dicht tapen, het is een waar kunstwerk geworden maar wespen zien we sindsdien niet meer. Ik heb ook een wespenval en meerdere vliegenvallen liggen haha.