vroeger reden we onze Friese verzorgmerrie Jansie altijd met menhoofdstel omdat een of andere idioot ons rijhoofdstel heeft gegapt
Nu hebben we kort geleden een eigen rijhoofdstel aangeschaft, een echt mooi dresuurhoofdstel

Met ons menhoofdstel hadden we natuurlijk ook zo'n menbit, een dikke stang met van die stangetjes naar onder;

Anyway, nu hebben we dus een pelhalmbit want dat is ze nou eenmaal gewend. Maar aan dat pelhalmbit zitten onder dus van die ringen die kunnen draaien. We hebben niet echt een hefboomeffect op haar nodig want ze is nu wel redelijk te stoppen (;)) maar die onderste ringen kunnen draaien en omdat mevrouw nogal schuimt worden ze altijd vies als ze naar binnen draaien.
nu is het dus ook nog zo dat het mooi (vind ik dan) uitziet als je twee van die teugels hebt, dus dat zijn twee voordelen ; die ringen blijven recht én het ziet er net uit
Nu vroeg ik me dus af, zijn er ook nadelen aan twee van die teugels wanneer je de onderste dus niet echt gebruikt (dus losjes op maat houden)?
Ik heb er helemaal geen verstand van dus val me asjeblieft niet aan als het een verschrikkelijk idee is.
bvd.
Dees