Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarliesV schreef:Hooi ipv kuil, direct doen zou ik zeggen.
Paar uur in de winter op de paddock, wat is een paar uur, halve dag/4 uur? Dan zou ik mijn paard hier nooit stallen en waren we snel uitgepraat
angelazinniz schreef:Regio Zuid- Holland, Leidschendam
Hoi allemaal!
Ik ben aan het kijken naar een plekje met 6 paarden stallen om te huren. Hiervan zijn er 2 bezet met onze eigen paarden en we zouden er dan (denk ik) 3 willen verhuren.
Nu zijn wij aan het kijken wat handig is qua sto, grote of kleine balen? En hoe veel kost dit?
Hoe veel zijn jullie kwijt aan het ophalen van mest?
En dan de vraag, kuil of hooi? Mijn paard staat nu op kuil en ik voer hem zelf hooi bij, omdat bij huidige stalling niet voldoende kuil word gevoerd. Maar de pony moet op hooi staan ivm allergie voor kuil.
Is het dan verstandig om zowel kuil als hooi aan te schaffen, of alleen hooi? Wat is jullie voorkeur?
Het is de bedoeling dat de paarden zomers overdag op de wei staan en daarbij ruwvoer krijgen. Swinters op de paddocks voor een paar uur en verder ook onbeperkt ruwvoer op stal!
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
xmarliez schreef:Hoe groter de verpakkingen hoe voordeliger het is. Je moet gewoon verschillende bedrijven bellen voor offertes. Hieronder ongeveer de prijzen:
Hooi 350/400kg in de folie €50,- per baal exl thuis brengen
Hooi zonder folie zelfde gewicht €35/40,- per baal exl thuisbrengen. Beide prijzen direct van het land af. Als je het in de winter koopt tel er maar €20,- bij op.
Stro direct van het land exl thuisbrengen €100/110,- per ton. In de winter al gauw €125,- per ton. Bij een volle vracht uiteraard.
Mest ophalen varieert heel erg. Moet je echt bedrijven bellen voor offertes. Ik betaal €60,- per keer per 4 weken. Maar ik heb ook offertes gekregen waar ze iedere 2 weken moesten komen en dan betaalde je €125,- per keer.
Brokken is maar net wat je voeren wil. Sommige merken (zoals Pavo) hebben bigboxen. Dat scheelt toch weer wat tientjes. Ongeveer €400,- voor een bigbox en dan kun je natuurlijk zelf uitrekenen hoe lang je daar mee doet.
Dan heb je eigenlijk alleen het eten en stal bedekking voor de paarden. Daarnaast moet in je prijs natuurlijk ook nog kosten voor water, elektriciteit, onderhoud etc. En natuurlijk je werkzaamheden.