Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar verder mogen deze dames en heer gewoon lekker rondlummelen tot ze er geen zin meer in hebben.
Enkel als eentje op rust moet, gaat die voor een maand de weide op. In de zomer gaan ze ook wel mee op de wei denk ik, ik sta hier enkel voor de wintermaanden.
. Maandag is de manège dicht, dan komen er ook geen paarden op de wei.
) dan blijven ze binnen om zo ook de weide wat te sparen.
it moet je zelf doen. Of je regelt iets onderling met elkaar.
)
Bijrijdpaard staat op een pensionstal en gaat iedere dag een halve dag naar buiten (geloof ik toch), tenminste als de weidegrond dat toelaat. De laatste tijd is het dus minder, nu gaan ze in principe om de dag een paar uur naar buiten. Paarden zijn in twee groepen gedeeld (afhankelijk van in welke stal ze staan) en ze gaan per groep naar buiten, de merrie’s in de ene wei en de ruinen in de andere. Er staat 1 hengst op stal en die zie ik altijd alleen buiten staan. Binnen- en buitenzetten gebeurt door de pensionhouder, en daar hoef je niks extra voor te betalen. In een paddock worden ze nooit gezet, ik doe dat zelf wel eens zodat paardenbeest even kan uitwaaien, maar dan staat hij altijd zielig aan de poort te wachten om er weer uit te mogen, rollen interesseert hem dan niet erg en rondcrossen nog veel minder. stef schreef:Voor mensen die hun (verzorg) pony/paard op een pensionstal of manege hebben staan... Hoe is de weide gang geregeld?
Hierbij denk ik aan:
Lopen ze in groepen of solo?
Indien groepen: Hoe groot zijn die en hoe worden die samen gesteld?
Loopt manege en pension bij elkaar? of worden die gescheiden gehouden?
Hoe lang mogen ze buiten?
Worden ze buiten gezet of moet je dat zelf doen?
Als ze buiten gezet worden, moet je daar dan extra voor betalen?
Etc etc etc