Voer vegelijkbaar met Horsemolen Fiber?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Voer vegelijkbaar met Horsemolen Fiber?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 22:59

Hoi,

Als eerste mijn excuses als het topic verkeerd staat.
Ik had al op voervergelijken.nl gekeken, maar daar staat Horsemolen helaas niet tussen.

Mijn paard (haflinger), krijgt momenteel Horsemolen Fiber.
Nu zit ik beetje te kijken ook naar Horsefood, maar ik kan hier niet echt een vergelijkbare vinden, nu vind ik dat zelf al bij voer heel lastig hoor, bijvoorbeeld: de conditionbrok.

Mijn merrie doet het heel goed op Horsemolen, dat jullie wellicht denken, waarom veranderen. Helaas vind ik na de prijsstijging het voer aan de dure kant worden (€17.75 voor 20kg).

Ik zeg niét dat ze MOET overstappen, maar als het iets goedkoper kan, waarom niet?

Sas_Mon

Re: Voer vegelijkbaar met Horsemolen Fiber?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:11

Als je een mailtje naar voervergelijk stuurt met de inhoud van de zak dan zetten ze het erbij op voervergelijk. Dat helpt jou en anderen met het vinden van het juiste voer. Ik weet niet wat erin zit maar wat is je doel met dit voer?
Is het alleen maar voor vitaminen? Moet ze dikker? Dunner? Glanzender? Actiever? Rustiger Als we weten wat je precies zoekt in voer dan kunnen we je vast beter adviseren.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:12

Heb je een ingrediëntenlijst en een uitgebreide analyse? Die staan waarschijnlijk op de zak.

Ik heb al wel dit gevonden van Horsemolen Q-line Fibre, maar meer ook niet.
https://www.horsemolen.com/product/q-line-fiber/

Energie 710 (red: VEP?)
Ruw Eiwit 15%
Ruw Vet 4,50%
Ruwe Celstof 17%
Ruw As 11%
Suiker 4,80%
Zetmeel 15%

Op basis van enkel dit zou ik kiezen van Pavo Condition. Dit is met 13€/20kg al een flink stuk goedkoper.

Energie: 8.4ewpa/kg
RE: 13.5%
RV: 5.5%
RC: 16.5%
RA: 10%
Suiker: 7.5%
Zetmeel: 13.5%

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 23:23

Mizora schreef:
Heb je een ingrediëntenlijst en een uitgebreide analyse? Die staan waarschijnlijk op de zak.

Ik heb al wel dit gevonden van Horsemolen Q-line Fibre, maar meer ook niet.
https://www.horsemolen.com/product/q-line-fiber/

Energie 710 (red: VEP?)
Ruw Eiwit 15%
Ruw Vet 4,50%
Ruwe Celstof 17%
Ruw As 11%
Suiker 4,80%
Zetmeel 15%

Op basis van enkel dit zou ik kiezen van Pavo Condition. Dit is met 13€/20kg al een flink stuk goedkoper.

Energie: 8.4ewpa/kg
RE: 13.5%
RV: 5.5%
RC: 16.5%
RA: 10%
Suiker: 7.5%
Zetmeel: 13.5%

Helaas even geen zak bij de hand nu, maar dit zou ik morgen even kunnne bekijken op stal. Maar denk indd het bovenstaande als wat jij doorgeeft.

Pavo zit toch redelijk veel suikers in? Tenminste, dat zei vroeger ook iedereen….

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:56

Ooit was dat wel zo, maar tegenwoordig is dat niet zo. Pavo zit nu aan de onderkant van de traditionele merken. Het schommelt een beetje, ze houden de website strak bij qua voedingswaarde (in tegenstelling tot de meeste websites), hij is nu relatief hoog (22% Z+S), normaal zit hij lager (zetmeel + suiker onder de 20%).