Vorig jaar hebben wij de eerste snede hooi laten sealen in kleine pakjes.
Het was echt prachtig mooi droog hooi.
480 stuks.
De helft was bedoeld voor verkoop want zoveel hebben we zelf niet nodig.
De eerste 80 ook van het land verkocht, de rest nog niet.
Want ik merkte al als ik langs de opslag liep dat ik hooi rook, lekker kruidig hooi..... vreemd in plastic.
En toen ik zelf ging voeren merkte ik het ook, niet goed geseald, net alsof de stroken plastic soms niet goed overlappen.
Wat dus betekend schimmel.
En ook de man die de 80 pakjes had gekocht kwam terug, terecht en die hebben we het geld terug gegeven.
En de rest dus niet meer kunnen verkopen.
Voor ons dus een grote kostenpost, want normaal is de verkoop zo dat ik mijn paarden daardoor jaar rond gratis voer.
De baaltjes die we nu nog hebben is soms een goede, soms gooi in een kwart weg, maar ok regelmatig het hele baaltje.
Wat betekend veel groen afval, wat hier bij de stort niet gratis gebracht kan worden, maar ook veel plastic afval. Plus héél veel ergernis door het uit moeten zoeken van het hooi.
Nou dat dus uiteraard aangekaart en die man gaf aan dat het seal apparaat inderdaad "verkeerd gesprongen" was en niet goed had gewerkt.
Maar dan...
Als oplossing was er gekomen dat hij dit jaar gratis zou sealen als compensatie.
Maar paar weken terug met de 1e snede heeft hij al af laten weten, want het seal apparaat stond bij het mechanisatie bedrijf, met andere woorden nog steeds stuk. Hij gaf aan de 2e snede te komen.
Maar daar zijn we nu toch over aan het denken geweest.
Afgelopen week echt veel ergernis van die k,t baaltjes gehad, dus eigenlijk wil ik helemaal geen baaltjes door hem geseald hebben.
Voor hetzelfde geldt zit ik weer met een partij onverkoopbare rommel.
En heb hem dus een bericht gestuurd ( ja wil alles op schrift hebben) dat wij geen vertrouwen meer hebben en graag een andere oplossing zien.
Maar hij blijft als oplossing bij het gratis sealen van de 2e snede.
Hoe zien jullie dat, wat is eerlijk? Onze schuld is het niet dat hij slecht heeft gepakt.
Hij doet dit overigens bedrijfsmatig, maar wel pas net begonnen.
Wij zaten te denken aan de helft van het geld terug, is dat fair?