Track gras vrij maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleTL

Track gras vrij maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 18:05

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel op zoek naar een weide en ben van plan om daar een mini paddock paradise van te maken, maar ik zit nog met een aantal vragen.

Het weiland zal waarschijnlijk vol staan met gras, hoe kan ik dan het beste de track vrij van gras maken? Is het een optie om eerst met de hand te maaien en daarna de pony's de rest te laten eten? En blijft het gras dan ook weg als het eenmaal kaal gegeten en kapot gelopen is?

faunty

Re: Track gras vrij maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:10

hier is de track in 1/2 dagen opgegeten door de groep en blijft door het lopen nu gewoon kaal
je kan het wel maaien, maar zorg dan wel dat je al het gras opvangt, want gemaaid gras is gevaarlijk voor paarden.

Hilary

Re: Track gras vrij maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:21

Kaal laten eten of maaien en maaisel afvoeren. Hoe kaal ze het lopen en hoe kaal het blijft is afhankelijk van de lengte en breedte van je track en het aantal paarden dat je hebt lopen.

Wij frezen elk jaar aan het eind van de zomer met een gehuurde frees van Boels.

DanielleTL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 18:22

faunty schreef:
hier is de track in 1/2 dagen opgegeten door de groep en blijft door het lopen nu gewoon kaal
je kan het wel maaien, maar zorg dan wel dat je al het gras opvangt, want gemaaid gras is gevaarlijk voor paarden.

Bedankt voor je reactie!
Ga ik zeker doen