Knoop is doorgehakt. We gaan het doen. Het zal in het begin echt even wennen worden om alles zo praktische mogelijk te gaan inrichten en doen, zodat we zo min mogelijk tijd kwijt zijn. Zorgen voor hooi in slowfeeders zodat ze na een voerbeurt ruim een dag genoeg hebben, voldoende water klaar zetten, eens na gaan denken over de mest (het kan op een hoop, maar kan ook naar de overburen die een boomkwekerij hebben, dat is dan wel dagelijks met kruiwagens een stuk op en neer lopen en of zo ideaal is weet ik nog niet... ) en een grote mesthoop is mogelijk. We gaan als we eenmaal gesetteld zijn, nog minimaal 1 paard/pony en mens erbij zoeken en taken verdelen.
Mocht in de komende maanden blijken dat het toch tegenvalt, dan gaan we onze zoektocht naar een andere plek vervolgen. Dat kan altijd nog. Voor nu wordt ik er erg blij van dat ik eindelijk eigen voer/weidebeleid kan gaan uitvoeren, een eigen plek inrichten, een kruidenhoek aanleggen etc. Spannend, heel spannend, maar vooral heel erg leuk om aan te gaan beginnen.
Dank allemaal voor de adviezen en het meedenken.
Daihyo schreef:Ik weet niet waar je zit, maar je bent altijd welkom om eens te kijken en te sparren bij ons.
Dat is heel erg aardig Daihyo. Regio Oirschot/Boxtel. Woon je daar in de buurt toevallig?