Zandbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angeldr14

Zandbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-21 23:54

Hey ik heb een soort grote zandbak die wel effe gelijk meot worden gesleept maar ik heb er geen sleper voor weet effe de naam niet maar hoop dat julie me snappen
Is dan de enige optie om alles met een harkje te gaan doen? En dan rondjes of strepen te maken

Brainless

Re: Zandbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 00:20

Als hij echt erg ongelijk is kun je een loonwerker (of een vriendelijke boer) uit de buurt vragen om je bak eens goed recht te slepen.
Daarna kun je hem evt bijhouden met een hark/kantensleep

Wil je het zelf doen dan kun je kijken naar een sleep (kun je evt zelf maken met autobanden) voor achter de auto.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 01:51

Wij zetten onze pony voor een sleep, twee vliegen in 1 klap

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 08:04

Er zijn ook mensen die met hun auto met een pallet erachter de bak slepen. Moet het niet te mul zijn, dan zit je vast :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 08:14

Ik gebruik zelf de zitmaaier om te slepen. En een pallet of banden

dvdwiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:25

capopjekop schreef:

Heb je dan het maaidek gewoon onder de zitmaaier zitten? Is die dan niet veel zand aan het scheppen?
Ik zit ook te overwegen om een zitmaaier aan te schaffen, maar vraag me dit af, of dat wel goed gaat.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:30

Maaidek kan je vaak omhoog zetten, tenminste bij de zitmaaiers waar ik mee gewerkt heb.

Als je een niet te groot stuk hebt, is een zitmaaier (als je daar verder werk voor hebt) een prima optie vaak.

TS, hoe groot is het stuk, en is het mul?
Harken kan altijd maar ik moet er niet aan denken dat ik een hele bak moet gaan harken persoonlijk.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:33

dvdwiel schreef:
capopjekop schreef:

Heb je dan het maaidek gewoon onder de zitmaaier zitten? Is die dan niet veel zand aan het scheppen?
Ik zit ook te overwegen om een zitmaaier aan te schaffen, maar vraag me dit af, of dat wel goed gaat.

Die kan ik op 5 hoogtes instellen. Als je bak niet te mul is kan het wel. Als je diep wegzakt dan wordt het een ander verhaal

dvdwiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:40

Wegzakken is in mijn bak niet het probleem, wel kunnen er behoorlijke oneffenheden in zitten door springen of longeren. Ik ben bang dat het maaidek daar dan steeds tegen aan loopt zeg maar.
Ik las ergens dat het dek maar max 10 cm van de grond af kan. Lijkt me niet zo veel.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:45

Is dat dan niet een zaak van vaker slepen als het zo oneffen is? Als dat geen optie is zou ik even verder kijken voor een andere oplossing

dvdwiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:46

capopjekop schreef:
Is dat dan niet een zaak van vaker slepen als het zo oneffen is? Als dat geen optie is zou ik even verder kijken voor een andere oplossing

Ja, je hebt gelijk. Mijn bak wordt nu maar sporadisch recht gemaakt door een loonwerker. Als ik het gewoon bijvoorbeeld wekelijks doe, als ik een zitmaaier heb, moet dat geen probleem meer zijn!