Ik.
Zou natuurlijk graag willen verhuizen. Sta al jaren op pension. Vind het vervelend dat ik niet alles zelf kan bepalen. Bij een pension loop je toch tegen grenzen aan. Ik heb sobere pony's die niet (teveel) op de weide moeten maar tevens gevoelig zijn voor zandkoliek. Dit maakt dat ik ze op pension niet naar mijn zin kan houden. Nu wil ik dus graag de pony's het liefst in eigen beheer. Nu kan ik:
A) Gaan scheiden en een huis kopen waar de pony's aan huis kunnen.
Helaas is mijn man veel te leuk
, dus deze optie vervalt.
B) Kijken of ik in de omgeving iets kan kopen/huren om daar de pony's op te houden.
Máár... Ik loop tegen heel veel vragen aan:
*Hóe kom ik erachter waar iets te koop of te huur is?
*Ik wil er echt iets van maken, dwz grote stukken betegelen, paden, rijbak (tenzij goede rijbak in de buurt waar ik gebruik van kan maken), hooi opslag (moet dus binnen), weinig (of zelfs geen) grasland (wellicht minimale stripbegrazing). Heel veel ruimte is er dus niet nodig. Hoe kom ik erachter wat mag? Ik wil geen stuk weiland kopen/huren waar niks aan veranderd mag worden.
*Wat is een normale manier om zoiets te financieren? Kan ik dat uberhaupt financieren (omdat ik natuurlijk voor het huis ook al een hypotheek heb).
*Is het uberhaupt haalbaar en wenselijk om je paarden in eigen beheer te hebben, maar wel op afstand van je huis?
*Ga ik dan ook pensionklanten nemen?
Waarom wel/niet?
Kortom: is het haalbaar, paarden in eigen beheer, maar níet aan huis?