Rijbak probleempje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltje78

Rijbak probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 14:52

Hoi iedereen!
Ik heb zo’n 5 jaar geleden een rijbak aan huis aan laten leggen maar dit bleek een grote mislukking. 2 kreupele paarden aan overgehouden en een boel minder spaargeld door alle aanpassingen in de hoop een betere bodem te krijgen. Het probleem is nu nog steeds ; te mul, gronddoek komt steeds naar boven. En wellicht teveel of verkeerde combinaties korrel zand. Ik wil nog een keer goed naar mijn bak laten kijken en hem goed laten maken. Ik woon in zwartewaal. Zuid Holland. Is er iemand met verstand van zaken of kent iemand -iemand- die kan komen kijken en een plaatje kan maken van de kosten? En uitvoering natuurlijk :)

Sabbientje

Re: Rijbak probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:02

Loonbedrijf Poldervaart in Oudenhoorn?
Die heeft meerdere rijbanen aangelegd in die omgeving.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:04

Er zijn verschillende goede rijbodem-leveranciers. Maar echt goede bodems kosten gewoon veel geld.
Ik kan uit ervaring spreken dat goedkoop vaak duurkoop blijkt. Ik dacht ook goedkoper af te zijn maar heb jaren een bodem gehad met gaten, te mul, veel slepen en onderhoud en nooit echt fijn geweest.
Mensen onderschatten hoe belangrijk een goede rijbodem is. Als ik het over mocht doen had ik liever gespaard tot ik een Agterbergbodem kon laten aanleggen.
Niet alleen de drainage is van belang maar ook het soort zand en de toplaag. Mensen denken vaak goedkoop even een rijbakje aan te leggen. Dat gaat goed zolang het goed gaat zeg maar. Ik zou het nooit meer doen.