Relatief goedkope oplossing om natte paddock aan te pakken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:34

Anastasia24 schreef:
Ik heb helaas geen foto... Bij ons zijn ze ongeveer zo groot als een deur, 2 bij 1 dus. Wij hebben best een mooi prijsje kunnen krijgen, maar dat is zoeken op mp, nieuw weet ik echt niet hoe duur ze zijn.



Ik ga ernaar op zoek. Dank je wel.

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 02:22

Orchidee14 schreef:
Anastasia24 schreef:
Wat is precies goedkoop? Wij hebben hier tractorplaten liggen, van die rubberen, werkt op gewoon modder redelijk goed. We hebben ze van marktplaats, deze waren 60-70kg per stuk en hebben ik en mijn moeder gewoon gelegd naast elkaar. Misschien kun je hier wat mee, :)


Klinkt goed! Mag ik vragen wat die platen ongeveer kosten en hoe groot ze zijn? Heb je toevallig een foto?



Die platen worden glad als er zand en modder opkomt, bovendien sluiten ze niet netjes aan vaak waardoor ze gaan opwippen. Ik vind dat wel spannend om in een paddock te leggen.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 02:42

Ik zou wel gek denken, maar als het niveau hetzelfde blijft maakt het toch niks uit wat er ligt (zand, rubber, tegels, matten, roosters) want onder water dat staat het en dat veranderd dan toch niet?

Ik zou je randen gebruiken om het midden een hogere bult te laten zijn. Of je paddock omheinen met een rand (lager dan je waterpeil) welke overgaat in rondom lager gelegen een geul zodat het water daar in valt en je de paddock inhoud kwa zand wel op z’n plaats houdt.

belle_boef

Berichten: 10740
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Relatief goedkope oplossing om natte paddock aan te pakken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 07:08

Je geeeft aan dat er wel droge plekken zijn in de paddock. Ik zou hem laten schuin laten uitvlakken in het geheel maar dan met je droge punten hoger maken en de andere kant lager. Mettertijd lopen ze het wel weer uit maar kost de wereld niet.

Anoniem

Re: Relatief goedkope oplossing om natte paddock aan te pakken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:16

Belle_boef het voorste gedeelte is inderdaad een stuk droger omdat het daar voor de winter nog is los getrokken. Het achterste gedeelte durft de boer niet aan ivm het beschadigen van de boomwortels. Daar zijn ze hier nogal streng op namelijk. De schuilstal staat aan het voorste gedeelte dus dat gaan we eerst ophogen. Dan kan ik bij slecht weer de paddock in tweeën delen. Zodra we meer zekerheid hebben over hoelang we de grond mogen gebruiken gaan we ook de andere kant ophogen. Al zal dat dus altijd wel iets slechter blijven omdat het daar niet los getrokken kan worden.

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Relatief goedkope oplossing om natte paddock aan te pakken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:42

Als bij ons het paddock erg nat is.
Is maar een paar meter
Graaf ik een gat en leg daar een oude vijverpomp in met en lange stuk tuinslang.
Die gooi ik een stukje verder tussen de bomen.
Zet dat ding net zolang aan als ik daar bezig ben of als het heel nat is langer en die ik hem pas uit als ik de laatste ronde ga doen.
Sluit de pony's op in de rijbak of op stal.
Werkt perfect.