Zo ziet het er uit na een nachtje regen. Ze hebben gelukkig nog wel een stuk waar ze droog kunnen staan en de schuilstal en als het echt te erg wordt kunnen ze in de bak staan die eerder te droog dan te nat is.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Femke_Tweety schreef:Mag je wel in een gedeelte drainage leggen?
Niet het hele stuk, maar bijvoorbeeld een stuk van 20*15?
Dat zou al een deel oplossen natuurlijk.
Orchidee14 schreef:meganvr schreef:Wat noem je goedkoop? Ik zou zelf gaan voor paddocktegels of mudcontrol. T laatste is wel redelijk “duur” maar het wel echt waard!
Dat is leuk voor kleine oppervlakten maar 1500m2 wordt echt teveel. Bovendien moet daar dan ook nog zand over heen en dat mag niet.
Ibbel schreef:Als zo ongeveer niets kan, dan is wegpompen een beetje het enige wat je kunt doen denk ik.
Graaf op het diepste punt een put van voldoende diepte (wanden stutten met steenschotten oid), zet er een dompelpomp/vuilwaterpomp in met voldoende pompcapaciteit (6 m3 per minuut is mooi, dat maximum haal je nooit) en koop voldoende (2e hands) brandslang of 2 inch waterslang dat je bij de dichtsbijzijnde sloot oid kunt komen.
Zet de put af met paaltjes zodat je paarden er bij uit de buurt blijven en dek 'm af met een 40 x 60 betontegel oid als je 'm niet gebruikt.
Ayasha schreef:Wat hier niet nat te krijgen is (tenzij de halve straat blank staat) is een dikke laag gele zand. Dat krijgen ze ook niet vast gelopen. Maar zover ik lees mag je eigenlijk niets veranderen. DAn houdt het gewoon al snel op.
Orchidee14 schreef:Ik heb zelf zitten denken om hem nogmaals los te laten trekken, een groot gedeelte ophogen met aarde en bij de schuilstal een stuk betegelen. Dan maar tijdelijk iets minder ruimte. Na een dag of twee droog weer zijn de ergste plassen wel weer verdwenen. Andere optie is een schuilstal bij de bak neerzetten (ik rij toch niet meer) maar dan hebben ze een heel stuk minder ruimte. Voordeel is dat die zelfs bij heel slecht weer mooi droog blijft.
BOTtraining schreef:Orchidee14 schreef:Ik heb zelf zitten denken om hem nogmaals los te laten trekken, een groot gedeelte ophogen met aarde en bij de schuilstal een stuk betegelen. Dan maar tijdelijk iets minder ruimte. Na een dag of twee droog weer zijn de ergste plassen wel weer verdwenen. Andere optie is een schuilstal bij de bak neerzetten (ik rij toch niet meer) maar dan hebben ze een heel stuk minder ruimte. Voordeel is dat die zelfs bij heel slecht weer mooi droog blijft.
Mag er wel zand/aarde bij?
Orchidee14 schreef:Ayasha schreef:Wat hier niet nat te krijgen is (tenzij de halve straat blank staat) is een dikke laag gele zand. Dat krijgen ze ook niet vast gelopen. Maar zover ik lees mag je eigenlijk niets veranderen. DAn houdt het gewoon al snel op.
Niets veranderen is ook niet helemaal waar. Aarde erop mag natuurlijk wel. De vraag is alleen of dit het probleem oplost. Tijdelijk wel, maar op langere termijn?