Lillian__ schreef:Ik ben tot nu toe heel erg tevreden met de vitamine brok van je paard gezond en fit, mijn shet doet het hier heel goed op.
Eventueel zou je voor extra eiwitten luzernebrok kunnen overwegen, eiwitten zijn wel noodzakelijk voor het goed houden van de spieren.
Haver kan ook hoor, maar dat is snelle energie, dat kan net dat beetje extra energie geven voor een wedstrijd, maar voor lange termijn is dat erg eenzijdig
Waarom zou haver op lange termijn niet goed zijn? Ik ga er van uit dat je dat dan als een toevoeging zou gebruiken op krachtvoer/vitaminebrok?
TS: ik heb ook een haf en die krijgt een combi van pavo Inshape en cavalor nutrisupport balancer, aangevuld met een beetje equifirst booster mix na het werk. Mijn pony is een ouderwets gebouwd type en wij rijden vaak (4-6x per week) maar wel op veel lager niveau (sterke B ruiter ongeveer maar in belgie). Bij hem is er meer aandacht op dieet / te vet gezet dan op de energie, dus of het echt vergelijkbaar is weet ik niet. Hij houdt het werk goed vol en ik ben in elk geval tevreden. Vroeger kreeg hij alleen pavo summerfit vitaminekoek en in de wei, maar dat was zowel qua energie als qua gewicht echt niet ok.
Eventueel kan je ook professioneel voeradvies vragen. Er zijn enkele bokkers die hiervoor beschikbaar zijn.