Twijfels over stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLV

Twijfels over stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 19:18

Hallo allen!

Weet niet of het hier thuis hoort maar heb een vraag waar ik niet zo goed aan uit kom.

Mijn pony’s staan op een pensionstal op het moment bijna bij mij om de hoek. Echter is de sfeer geregeld niet prettig daar en voel ik me ongemakkelijk/en afgezeken soms. Ook vaak afgunst vanuit de staleigenaresse wat niet leuk is op het welzijn van mijn pony’s. Het welzijn staat bij mij altijd op 1.

Een goede vriendin van mij woont in Belgie en heeft een prachtige accommodatie en alles is tip en top geregeld. Verder een vriendelijk en fijn persoon en heeft voorgesteld om mijn pony’s bij haar te stallen. Zelf woon ik in Noord- Brabant en ja, dan komt de twijfel, zal ik dat dan wel doen?

Wat zou jullie doen?

Gr

fjordjes

Re: Twijfels over stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:21

Lijkt me wel lastig nu met de corona maatregelen. Maar als het goed te doen is zou ik veranderen van stal. Je komt er voor je plezier en niet om afgezeken te worden.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:25

Als je je niet prettig voelt op stal zou ik ook veranderen, nu met de corona-maatregelen is het wel een risico. Al acht ik de kans zeer klein dat ze de grenzen nog gaan sluiten.

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 19:28

CalipsoLover schreef:
Als je je niet prettig voelt op stal zou ik ook veranderen, nu met de corona-maatregelen is het wel een risico. Al acht ik de kans zeer klein dat ze de grenzen nog gaan sluiten.

Bedankt voor jullie reacties :). Ben zelf aan het orienteren en rustig aan het bekijken :). Zal even duren dat ik eenmaal verhuis. Mijn ruintje word over een week geopereerd aan zijn knietje dus dat duurt nog eventjes hihi (ivm de maatregelen).

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:46

Hoe lang moet je dan reizen en hoe vaak per week wil je naar je pony’s toe?
En hoe vol zijn je dagen verder?

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:32

Zijn er geen andere pensionstallen dichterbij huis die bieden wat je zoekt? Ik weet niet hoe ver weg deze vriendin woont en wat je vervoermiddelen zijn... maar ik wil wel een beetje in de buurt van mijn paard wonen.

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 20:34

Sas_Mon schreef:
Zijn er geen andere pensionstallen dichterbij huis die bieden wat je zoekt? Ik weet niet hoe ver weg deze vriendin woont en wat je vervoermiddelen zijn... maar ik wil wel een beetje in de buurt van mijn paard wonen.

Jaa dat heb ik ook wel want wil er toch iedere dag heen.. zelf woon ik in Gilze en is moeilijk te zoeken naar een fijn plekje (heb daar ook een forum voor gemaakt). Heb zelf een auto.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:08

xLV schreef:
Ook vaak afgunst vanuit de staleigenaresse wat niet leuk is op het welzijn van mijn pony’s.

Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt?

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 21:21

GDG schreef:
xLV schreef:
Ook vaak afgunst vanuit de staleigenaresse wat niet leuk is op het welzijn van mijn pony’s.

Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt?

Ja hoor, alles wat ik bijv goed bedoel op het gebied van het welzijn van het paard, kapt zij maar af of jaloers overkomen zeg maar.