ik wil graag voorkomen dat mijn shetlander alleen is

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

immetjuhhhhh

ik wil graag voorkomen dat mijn shetlander alleen is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 17:44

hallooooo, ik krijg een shetlander en ik zie overal dat een shetlander met iemand anders moet staan, al heb ik dus geen 2e paard ben ik bang dat hij alleen gaat zijn, maar hij word gestallt op een manege en gaat om de dag naar de wei met vriendjes is dat genoeg? met de dag dat hij niet naar de wei gaat ga ik iets met hem doen zoals springen of lopen of iets anders. ik zou graag willen weten of dat genoeg voor hem is. en zijn er nog tips voor als ik mijn shetlander heb?

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:47

Dus als ik het goed begrijp staat hij de ene dag buiten en de andere dag binnen? Als dat zo is zou ik gelijk naar een andere stal gaan. Vind dat niet echt paard vriendelijk. Imo moeten paarden elke dag minimaal een paar uur de kans hebben om buiten vrij rond te kunnen lopen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:51

Als hij wordt gestald op een manege zijn er toch genoeg andere paarden en pony's om hem heen?
Een shetlander kan best elke dag naar buiten.
Waarom blijft hij om de dag op stal en kan er alleen een uurtje uit als jij er bent?

Je kan vragen of er nog een andere shetlander op stal is.
En of ze daar een hoekje land met een schuistalletje voor ze over hebben.
Het hoeft helemaal niet zo groot te zijn, shetlanders moeten toch oppassen met grazen.
Dus een klein stukje en dan wat bijvoeren is prima voor ze.
Dan kunnen ze daar altijd staan, dat is voor een shetlander veel beter.

capopjekop

Re: ik wil graag voorkomen dat mijn shetlander alleen is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:53

Ik zou verder kijken naar een stal waar ze iedere dag met vriendjes naar buiten kunnen. Mss is het ook nog wel goedkoper als je hem ergens op een stal of weiland stalt met andere shetten dan op een manege

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:54

Persoonlijk vind ik dat onvoldoende, een paard of pony om de dag los met vriendjes en verder alleen binnen op stal.

Hoezo kan hij niet elke dag naar de wei met vriendjes? Je kan hem toch wanneer je wat met hem wilt doen toch even uit de wei halen en daarna weer terug zetten in de wei bij zijn vriendjes? :)