Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moonsparkle schreef:Alleen de gewone esdoorn is uit onderzoek giftig gebleken en dan gaat het om de zaden. De boom is goed te herkennen aan de bladvorm.
Cemlys schreef:Ik had dit jaar amper zaailingen,geen idee waardoor. Ik wil ze uiteindelijk wel om. Vorig jaar viel ook mee, 2 jaar teruv zo veel dat ik heb laten maaien en afvoeren. Maar dat is balen want hele seizoen bijna zonder gras gezeten. Ik laat het tegenwoordig kniehoogte groeien voor ze erop gaan. Dan verdrogen de zaailingen ook.
boemel schreef:Ik volg even. We hebben ook Esdoorn, maar moet nog even uitzoeken welke
Horsie84 schreef:Cemlys schreef:Ik had dit jaar amper zaailingen,geen idee waardoor. Ik wil ze uiteindelijk wel om. Vorig jaar viel ook mee, 2 jaar teruv zo veel dat ik heb laten maaien en afvoeren. Maar dat is balen want hele seizoen bijna zonder gras gezeten. Ik laat het tegenwoordig kniehoogte groeien voor ze erop gaan. Dan verdrogen de zaailingen ook.
Oké , vind je dat niet spannend?
Wij zijn 2 jaar geleden begonnen met schapen. Een schapenboer eerst laten hooien,want gras was al hoog toen er gestart werd. Dit gebruikte hij voor eigen schapen. Op onze voorwaarde en uitleg waarom.
Vervolgens hele wei laten afgrazen door schapen.
En dan moet het weer aangroeien... duurt lang voor de er weer opkunnen.
Vorig jaar hebben de schapen alleen de randen gedaan en is er hooi afgehaald.
Vervolgens kort de pony's er op kunnen hebben. Want in augustus/september stond de wind verkeerd en zijn alle zaden over het gehele terrein gewaaid.
Schapenboer komt niet meer maar dat is een ander verhaal.
Nu opzoek naar een andere schapen man/vrouw die schapen mag laten grazen en kostenloos mag hooien voor eigen (schapen)gebruik.