Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Nelleke_ schreef:Ligt aan de vorm van je weide. Op https://www.planviewer.nl kan je (eerst even account aanmaken) je weide tot op de meter nauwkeurig opmeten.
DuoPenotti schreef:Hoezo maakt de vorm uit?
Maar als je naar google maps gaat en daar ben ingelogd kun je met de rechtermuisknop op "afstand meten" klikken.
Zet je muis al op de eerste goede plek en klik daarop.
En dan vervolgens wat je wilt omheinen volgen.
Onder in beeld komt dan het aantal meters plus de oppervlakte te staan.
DuoPenotti schreef:Hoezo maakt de vorm uit?
Maar als je naar google maps gaat en daar ben ingelogd kun je met de rechtermuisknop op "afstand meten" klikken.
Zet je muis al op de eerste goede plek en klik daarop.
En dan vervolgens wat je wilt omheinen volgen.
Onder in beeld komt dan het aantal meters plus de oppervlakte te staan.
Poekkie schreef:Eigelijk is de vorm (en het aantal draden) het enige dat van belang is, en niet de oppervlakte zelf. Je zal de 4 zijdes van je rechthoek moeten meten en ook eventuele tussenverbindingen als je aparte weides maakt.
DuoPenotti schreef:Excuses aanvaard, nee was een oprechte vraag omdat ik dan denk, maakt dat uit of het ene stuk nu 100 x 100 is of 90 x 110.
Heb mijn hele leven als dyscalculie, dus ik beperk me dan inderdaad tot hulpmiddelen als google maps.
En uiteraard is die niet zo accuraat als zelf even alles nalopen, maar geeft wel een goede indicatie.
Poekkie schreef:No worries, ik heb een master in een zwaar wiskundig onderbouwde opleiding en afstanden inschatten met springen is mij ook nooit geluktMijn paard bakt er nog minder van, dus echt topcombi
friesiszwart schreef:Heel simpel de lengte opmeten van de plaatsen waar je de omheining nodig hebt. en deze totaallengte x 2 of 3 afhankelijk van het aantal draden je wilt spannen. Buitenom zou ik kiezen voor 3 draden in de tussenvakken (als je dat wilt) is mijn ervaring kan 1 draad voldoende zijn.
Foxy123 schreef:_Nelleke_ schreef:Ligt aan de vorm van je weide. Op https://www.planviewer.nl kan je (eerst even account aanmaken) je weide tot op de meter nauwkeurig opmeten.
Is een lange rechthoek... Ik dacht dat de vorm geen rol speelde...