Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Solleke_Noah schreef:Of je er tegen in beroep kan gaan of niet, zou ik navragen bij de gemeente, ik vermoed dat zij het verbod hebben opgelegd?
Oplossing: kan je de hooibaal niet neerzetten in de stal? Zo moet je geen netten vullen, staat de baal uit het zicht en kunnen de paarden ook nog eens droog eten, win-win.
DuoPenotti schreef:Ik neem dat ze hebben benoemd welke regel je dan overtreed.
Als je dat weet kun je gerichter gaan kijken hoe dat op te lossen.
En ik dacht dat in Belgie een schuilstal verplicht is, bij jou dus niet omdat je deze juist alleen als opslag mag gebruiken?
DuoPenotti schreef:16 balen opslaan is ook nogal wat.
Dat is toch wat anders dan 1 in een net.
Ik kan me voorstellen dat als je niet zoveel balen opgeslagen hebt in het zicht dat 1 baal met net ook anders bekeken gaat worden.
Al is dat nu misschien te laat.
Pandora2 schreef:Ik ben compleet verbaasd.
Dit heb ik werkelijk nog nooit gehoord in BE.
Op welke stedebouwkundige overtreding beroepen ze zich dan juist?
Hier in de wijde omgeving staan overal balen gestapeld op het land en in de wei voor de dieren.
Foxy123 schreef:DuoPenotti schreef:Ik neem dat ze hebben benoemd welke regel je dan overtreed.
Als je dat weet kun je gerichter gaan kijken hoe dat op te lossen.
En ik dacht dat in Belgie een schuilstal verplicht is, bij jou dus niet omdat je deze juist alleen als opslag mag gebruiken?
Stedenbouwkundige overtreding stond er in de brief, omdat ik 16 vierkante hooipakken onder een zeil geplaatst had, die komen ze brengen, heb daar zelf geen vervoer voor.
Foxy123 schreef:Pandora2 schreef:Ik ben compleet verbaasd.
Hier in de wijde omgeving staan overal balen gestapeld op het land en in de wei voor de dieren.
Iik weet het, hier ook, daarom was ik zo geschrokken... Ik kan hier blijjbaar niets meer tegen doen maar ga wel nog 1x vriendelijk gaan proberen of ik 1 baal op de wei mag plaatsen.
Ze zijn echt geschift, voer moet in de voerplaats van de stal, maar met dit volume gaat het niet lukken, zij begrijprn ook niet hoeveel hooi per dag enkele paarden bijeen eten.
Pandora2 schreef:Ik ben compleet verbaasd.
Pandora2 schreef:Maar ik zou dan willen weten hoe dit precies in de wet staat. Moeten ze bij de gemeente / stedebouw gewoon kunnen zeggen.
Kan mij niet voorstellen dat ' stockeren van hooibalen op een weiland ' een stedebouwkundige overtreding is.
Pandora2 schreef:Maar ik zou dan willen weten hoe dit precies in de wet staat. Moeten ze bij de gemeente / stedebouw gewoon kunnen zeggen.
Kan mij niet voorstellen dat ' stockeren van hooibalen op een weiland ' een stedebouwkundige overtreding is.
pillow schreef:Pandora2 schreef:Maar ik zou dan willen weten hoe dit precies in de wet staat. Moeten ze bij de gemeente / stedebouw gewoon kunnen zeggen.
Als die weide binnen de bebouwde kom in het zicht van de buurt ligt, zijn er wel degelijk regels.