Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Poekkie schreef:Ik zou dit soort afspraken even duidelijk op papier zetten.
Als er geen stroom op de draad staat is het normaal dat ze door die prikpaaltjes gewoon doorlopen, dat doen ze hier ook. Heeft geen zin om daar een welles/nietes discussie van te maken.
Als je geen optie hebt om stroom op de draad te zetten, probeer dan minstens drie a 4 lijnen strak te spannen met de laagste op 20/30 cm. Daar heeft het merendeel wel respect voor, al is het geen garantie.
Draad en omheiningskosten zou ik voor nu splitsen. Klinkt als een niet deuglijke omheining momenteel en niet als iets dat jou pony specifiek sloopt.
Als er iets gebeurt bij uitbraak ben je zelf als eigenaar verantwoordelijk normaal gezien. Juridisch kan je weinig met ‘ja maar zij ging dit weekend opletten en ik niet’.
DuoPenotti schreef:Hier zijn ze ook wel eens door de draag gegaan en hebben ze gelukkig geen wondjes, dus dat kan best.
Stroom er op, flinke klap niet half half, want ja zonder goede stroom is het vragen om problemen.
Beetje hoe het is afgesproken. Wat er bij de huur inzit.
Als zij heeft gezegd er staat een goede omheining vind ik de kosten voor haar.
Is er afgesproken jij zorgt voor een goede omheining waar jou paard staat is het voor jou.
betreft knagen aan de stal, mijn ervaring wondjes aan de onderkant van de kin is een maat te klein masker.
Ook al zou het volgens de maattabel goed zijn.
Maar waar bijt hij, is het aan de staldeurrand, kun je er een hoekijzer op doen. Is het overal aan, jan dan zal cri box wel zo ongeveer het enige zijn wat werkt. Gebruik die dikke pasta, die blijft tenminste een tijd zitten.
Dus ga in gesprek. Wat hoort bij de huur wat niet.
Zet dat op papier anders blijft het een gedoe.
pol013 schreef:Ik snap de andere kant ook wel overigens. Zij staat daar fijn te staan en alles loopt op rolletjes. Er komt een nieuwe pony bij en nu gaat de omheining ineens stuk. Wat een consequenties heeft voor haar paarden. Problemen die weer zouden verdwijnen als jij weg bent.
Als je het zo bekijkt is het weer niet zo raar om zelf op te draaien voor de extra kosten die jouw paard met zich meebrengt.
Daantj__ schreef:Als je geen camera's hebt of iets dergelijks kun je toch niet bewijzen wie het is geweest.
Maartje1990 schreef:Ik zou je graag nog de Tip willen geven een aansprakelijksheids verzekering af te sluiten voor je paard. Daanaast als jij geïnvesteerd hebt in de draad is het heel.simpel, als jij weggaat dan gaat óf de draad mee of zij gaat akkoord met de door jou gegeven prijs.