Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rocamor schreef:Kun je niet Seniores priores bijvoeren? De pony staat toch al apart.
Daar was mijn opapaard flink van opgeknapt, enkel hooi of gras werkte niet.
Delaja schreef:Rocamor schreef:Kun je niet Seniores priores bijvoeren? De pony staat toch al apart.
Daar was mijn opapaard flink van opgeknapt, enkel hooi of gras werkte niet.
Helaas geen optie, hij kan blijkbaar niet tegen granen, vandaar de glyx mash...
Ibbel: (te) weinig gras is voor de andere pony's die hier staan dus echt perfect, maar niet meer voor deze...
Wildgirl schreef:@ibbel, met zulke hoeveelheden zonnebloemolie continu trek je de omega 3/6/9 verhouding scheef met een hoger ontstekingsrisico, lijkt me niet handig bij een wat oudere pony!
Ibbel schreef:Wildgirl schreef:@ibbel, met zulke hoeveelheden zonnebloemolie continu trek je de omega 3/6/9 verhouding scheef met een hoger ontstekingsrisico, lijkt me niet handig bij een wat oudere pony!
Dat is bewezen niet waar. Wel de scheve verhouding natuurlijk, maar niet dat het een verhoogd ontstekingsrisico zou geven.
Delaja schreef:Extra info: er gaat lijnzaadolie door zijn voer en hij krijgt ook vitaminepoeder speciaal voor oudjes. De eigenaresse wil niks veranderen aan de combi grasbrok/glyx mash. Dit betaalt ze allemaal zelf.
Ze gaat nu zelf kijken voor rijker hooi en dat wil ik ook best voeren op het moment dat hij apart staat, maar dan moet ze wel zelf regelen dat het er komt. Dat zal ze dan ook zelf betalen.
Verder zit de extra tijd (ik moet veel langer wachten tot deze pony klaar is met eten en het elke keer apart zetten kost ook tijd) gewoon bij de stalprijs inbegrepen. Ik vraag vrij weinig, maar het gaat mij er vooral om dat mijn pony vriendjes heeft.
Delaja schreef:Extra info: er gaat lijnzaadolie door zijn voer en hij krijgt ook vitaminepoeder speciaal voor oudjes. De eigenaresse wil niks veranderen aan de combi grasbrok/glyx mash. Dit betaalt ze allemaal zelf.
Ze gaat nu zelf kijken voor rijker hooi en dat wil ik ook best voeren op het moment dat hij apart staat, maar dan moet ze wel zelf regelen dat het er komt. Dat zal ze dan ook zelf betalen.
Verder zit de extra tijd (ik moet veel langer wachten tot deze pony klaar is met eten en het elke keer apart zetten kost ook tijd) gewoon bij de stalprijs inbegrepen. Ik vraag vrij weinig, maar het gaat mij er vooral om dat mijn pony vriendjes heeft.
Ibbel schreef:Als je snel van een oude pony af wilt, moet je 'm van de ene op de andere dag op vers gras zetten. Koliek gegarandeerd.
Juist een oude pony heel geleidelijk aan opbouwen.
En als je niet voldoende gras hebt, heb je niet voldoende gras. En de pensioneigenaar bepaalt wie wanneer en hoe lang op het gras kan. Als jij als eigenaar iets anders verwacht, moet je iets in eigen beheer huren.
En 4 ponies op 7000 m2 betekent dat je (te) weinig gras hebt. Simpel zat.
Edit: is die oude pony op PPID getest? Want PPID betekent ook dat ze mager worden én dat vers gras gevaarlijk is.
Delaja schreef:Ibbel schreef:Als je snel van een oude pony af wilt, moet je 'm van de ene op de andere dag op vers gras zetten. Koliek gegarandeerd.
Juist een oude pony heel geleidelijk aan opbouwen.
En als je niet voldoende gras hebt, heb je niet voldoende gras. En de pensioneigenaar bepaalt wie wanneer en hoe lang op het gras kan. Als jij als eigenaar iets anders verwacht, moet je iets in eigen beheer huren.
En 4 ponies op 7000 m2 betekent dat je (te) weinig gras hebt. Simpel zat.
Edit: is die oude pony op PPID getest? Want PPID betekent ook dat ze mager worden én dat vers gras gevaarlijk is.
Ik zie nu je edit. PPID is niet getest. Pony heeft wel lyme en krijgt hier op homeopathische basis tincturen voor (die geef ik ook drie keer per dag en regelt ze alleen zelf als ik een keer niet kan).
Hoefnageltje: dat van het hooi denk ik dus ook, maar het is niet mijn pony... Als zij wil dat ik rijker hooi voer, dan doe ik dat gewoon. Wie weet helpt het toch een beetje en anders heeft zij in ieder geval het gevoel dat ze alles heeft geprobeerd.
Ik zit nu vooral met het feit dat ik hem eigenlijk gewoon niet zo veel op het gras wil hebben, dan is het gras op vóór de andere pony's er meer dan een uur per dag op mogen...
Citaat:Ik zit nu vooral met het feit dat ik hem eigenlijk gewoon niet zo veel op het gras wil hebben, dan is het gras op vóór de andere pony's er meer dan een uur per dag op mogen...