Hoe staat jouw paard met anderen samen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:57

Mijn 8 jarige Friese hengst staat samen met zijn 10 jarige bonte vriend. Daarnaast staat een 5 jarige d pony ruin en een oudere shet ruin. Over het draad staan ze vaak aan elkaars halsters te trekken :')
Met zijn bonte vriend:
Afbeelding

De andere 2 pony's
Afbeelding

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Hoe staat jouw paard met anderen samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:03

Mijn gepensioneerde shetten staan altijd het beste in een groep grote paarden. In pony groepen is het altijd ruzie of mogen ze niet eten. Momenteel staan ze voornamelijk in een groot zandpaddock met een overdekte stenen voerplaats. Deze is in twee gedeeld zodat de minder dominante paarden ook rustig kunnen eten. Ze staan gemengd ruinen en merrieā€™s. De meeste zijn twintig plus. Twee draver achtste types en een trekpaard.

Villanelle

Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Re: Hoe staat jouw paard met anderen samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:58

Mijn connemara merrie heb ik ergens staan waar alleen een kleine en rustige kudde staat. Had ook wel mijn voorkeur omdat zij ook altijd erg relaxed is. Al is zij erg opgebloeid en actief geworden sinds we hier staan (ca 5 maanden), maar dit heeft ook wel met de omgeving en veel beter voerbeleid te maken.
Ze staan met zn 4en, allemaal 15+ jaar oud, in een grote paddock. Zo groot als een grote rijbak en er zitten nog stukjes extra paddock/loopruimte aan vast. Incl 3 natuurlijke schuilstallen.