Ik wil graag jullie meningen over mijn plan

Ik al hieronder het een en het ander toelichten zodat het een zo duidelijk mogelijk beeld schets

Momenteel woon ik nog in een boerderij en heb ik mijn eigen paarden aan huis, Echter is mijn prive situatie gewijzigd en zijn mijn partner en ik uit elkaar waardoor ik met mijn paarden moet gaan verhuizen. ik heb zelf 3 doerakken rondlopen die ik heb gekocht als veulen 1 KWPN en 2 mini shetlanders. Mijn KWPN heb ik als veulen naar de opfok gebracht en mijn minies heb ik gelijk naar ons huis gebracht. Ik vond het zelf een fijne gedachte als mijn KWPN met grote vriendinnen mocht opgroeien dat ze lekker kon spelen en rennen met grote leeftijdsgenootjes ipv met minies, echter heb ik daar spijt van gekregen en ga niet teveel in details treden omdat ik niemand wil beledigen. Ik heb mijn KWPN na 4 maanden naar huis gehaald en bij de minies gezet, Mijn KWPN kwam niet buiten en heeft dus 4 maanden in een stal gestaan en nadat haar koppel vriendje was weggehaald ging het slechter met mijn lieve veulen, ik ging elke week naar haar toe en nadat afspraken vanuit de andere partij niet werden nagekomen en heb ik haar weggehaald, Ze kwam hier thuis te staan bij de minies die 24/7 buiten liepen met een grote inloopstal. en begon binnen weken duidelijk positieve veranderingen te zien bij mijn KWPN. Heb haar toen ze 2 was naar de zomer opfok gebracht en daar heeft ze een super tijd gehad met grote leeftijdgenootjes, zodat ze nog steeds wel in contact kwam met grote vriendinnen. in de winter heb ik haar weer naar huis gehaald zodat ze nog steeds 24/7 zelf kon kiezen of ze binnen of buiten wilde zijn.
De 3 doerakken zijn ondertussen 3jaar en kennen alle basis dingen, ze mogen nu nog lekker door monsteren totdat ze 4 zijn en dan gaan we aan de slag met logeren en inrijden.
Bij mij staan de paarden voorop en vind de basis super belangrijk. vroeger verzorgde in paarden op een hengstenhouderij en heb ik veel veulens voorbij zien komen en sommige heb ik ook mogen opleiden.
Nu wil ik een pensionstal voor maximaal 15 paarden (inclusief die van me eigen) beginnen en een opfok gedeelte voor maximaal 15 jonge paarden, echter wil ik het wel zo goed mogelijk maken voor de paarden en met alle gemakken voor de paarden eigenaren.
Opfok gedeelte
paarden krijgen een ruime stal van 20 x 10 meter met minimaal 2 doorgangen naar buiten met een gedeelte stro met rubberen matten als ondergrond en een gedeelte stenen of beton(zolang het maar niet glad is), als ze de inloop stal uitlopen een groot gedeelte wit zandpaddock en daar aangrenzend een groot stuk land met gras, zo leren veulen gelijk diverse ondergronden kennen.
De eigenaren van de jonge paarden krijgen standaard een kast waar ze wat spulletjes in kwijt kunnen, zoals poetsspullen en een halster etc etc..
ik wil ook even graag trainingen geven om de veulens abc te leren, gewoon wat basis dingen, van een veulen mag je niet te veel verwachten maar het is voor veulen goed en leuk om spelenderwijs nieuwe dingen te ontdekken en te leren. de trainingen zullen gehouden worden met de eigenaar van het jonge paard en het paard zelf zo wordt er een band opgebouwd op een leuke manier, dit is niet verplicht en voor iedere die dat wel wil is het een mogelijkheid
Ik wil met een all-n prijs gaan werken, en daarbij zit eigenlijk alle inbegrepen.
24/7 toegang binnen en buiten ( wintermaanden word het grasland afgesloten, maar hebben ze nog steeds veel ruimte om te rennen in de zandpaddock)
wordt 24/7 hooi gevoerd en 2x per dag brok (geschikte brok voor jonge paarden)
hoefsmid 4 a 5 keer per jaar
inentingen
2x wormenkuur per jaar (mocht het nodig zijn meer of minder eventueel met een mest onderzoek)
eigen kast ruimte
veulen trainingen
Pensionstal gedeelte
paarden krijgen net als bij de jonge paarden ook een grote inloopstal 20 x 10 meter met minimaal 2 doorgangen naar buiten, binnen een strogedeelte met als ondergrond rubberen matten, een stenen/beton gedeelte en een zandpaddock naar buiten en een groot stuk grasland met daaromheen een zand track beetje paddock Paradise achtig maar er komen op de track niet echt obstakels( misschien ook wel maar net wat de paarden eigenaren willen) de paarden krijgen 24/7 hooi en brok(wat de paardeneigenaren zelf willen)
er komt een buitenbak met minimaal 20 x 40 of 20 x 60 (afhankelijk waar ik vergunning voor krijg verschilt per gemeente) een longeercirkel en binnenbak(dit zal wel ook afhangen of de gemeente hier een vergunning voor geeft, dit schilt ook weer per gemeente maar ik zou het wel heel graag willen maar is optioneel)
Er komen ook 1 persoonstallen (mocht er een paard boxrust nodig hebben of er is een wedstrijd en je paard is gewassen en moet schoon blijven dan kan je het paard altijd een paar uurtjes in de stal zetten.
er komen 3 was en poets plaatsen (met warm en koud water) met op 1 plaats een solarium zodat je paard na het wassen lekker snel droog is(winter periode is dit echt heel fijn)
er is een kantine aanwezig met keukenblokje en alle gemakken en een toilet ruimte
en komt ook een zadelkamer met voor ieder een eigen ruime kast van 1x1x2 ( l x d x h ) zodat je echt genoeg ruimte heb voor al je spullen. dan komt er een apart gedeelte waar de deken uitgehangen kunnen worden zodat deze kunnen drogen en niet nat of vies in de kast erbij moeten.
Ook hierbij wil ik met een bijna all-n prijs gaan werken, alles hierboven zit bij de prijs inbegrepen dus het warm water en gebruik van solarium en eigen kast zit erbij inbegrepen ook 1x per jaar ontwormen en 2x per jaar mestonderzoek zit bij de prijs inbegrepen ( het enige wat de paarden eigenaren zelf moeten betalen is de hoefsmid en de dierenarts voor inenten en eventuele andere dingen waarvoor de dierenarts moet komen) Brokken zitten bij de prijs inbegrepen en wordt in overleg met de paarden eigenaren gekeken mocht een paard een speciaal voer nodig hebben wat de kosten daarvan zijn of ze daar een gedeelte van zelf moeten betalen maar dit moet allemaal nog uitgewerkt worden.
Ik wil de prijzen gewoon normaal houden,(ik zat zelf te denken aan de pension paarden 300€ per maand en de opfok paarden zomer 150€ per maand en winter 175€ per maand) vind het belangrijk dat de paarden het goed hebben en dat de eigenaar alle gemakken hebben. Een paard kost al veel geld en het moet voor iedereen betaalbaar blijven.
Ik heb een woning op het oog en dit ligt in het buitengebied bij Tilburg, met een bos op 10 a 15 minuten stap afstand.
Ik ben super benieuwd naar al jullie meningen / adviezen
Hoe denken jullie over dit concept/plan?
Wat vinden jullie van de prijzen in combinatie met alles wat daarbij zit inbegrepen?
Is er vraag naar dit concept in de omgeving van Tilburg?