We hebben toestemming van de gemeente om een 60 m2 'dierenverblijf'/paardenstal te bouwen. Nu ben ik al wat aan het googlen en tekenen geweest maar ik ben benieuwd hoe jullie het zouden indelen.
Mijn eisen aan het gebouw:
-2 stallen, een voor een paard en een voor een pony. Voor een paard 4x4, voor de pony het liefste net zo groot maar anders 4x3.
-Ik wil mijn menwagen en sulky droog kunnen zetten. Hiervoor heb ik 2x3 ongeveer nodig.
-Inloopstal. (we mogen het dak oversteken dus dit kan ook de oplossing hiervoor zijn)
-Tuigen/spullen achter slot en grendel.
-Een hoek waar brokken en een hooibaaltje veilig staan(voor mijn vreetzame shetlander).
Het plan is om het hooi op de zolder te doen, dus we willen graag een puntdak. Zo zijn de stallen in extreem weer ook beter geïsoleerd.
Waarom ik stallen wil?
We hebben een half hectare, het land ligt vrij laag en ik ben bang dat het in de winter erg nat gaat worden.
Is er een bokker die aan de zelfde eisen moest voldoen en wellicht foto's of een plattegrond heeft? Is een meer vierkant gebouw handiger of juist rechthoekig of L vorm. Ik heb hier echt geen ervaring in en kan wel wat hulp gebruiken

Zijn er bokkers die met me mee willen denken?