Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Riet en rietsigaar kunnen wel wat hebben qua maaien.
Als je verder naar binnen kunt blijven kun je ook (knot-)wilg overwegen. Of komen ze voor de schouw over jouw land?
En als je flauw wilt doen plant je zwanenbloemDat is een beschermde inheemse plant, moeten ze laten staan bij een slootschouw
Leuk experiment om te zien of ze het uberhaupt herkennen - ik denk het niet
butengeweun schreef:Stap 1 is de grond bij de sloot en misschien zelfs de sloot kadastraal van jou.
Stap 2 check de legger van het waterschap in jou gebied en kijk bij jou watergang hoe het onderhoud zit.
Heb je deze beiden gedaan dan kan je een plan gaan bedenken.
Evelienepien schreef:butengeweun schreef:Stap 1 is de grond bij de sloot en misschien zelfs de sloot kadastraal van jou.
Stap 2 check de legger van het waterschap in jou gebied en kijk bij jou watergang hoe het onderhoud zit.
Heb je deze beiden gedaan dan kan je een plan gaan bedenken.
En vergeet bij stap 1 dus ook niet te kijken wat je mag (ookal is het je eigen kadastrale grond) hoe ver je eventueel met planten vh talut vd sloot ed af “moet” blijven ...
Want een overheidsinstantie (als buren vd sloot) heeft nu eenmaal meer rechten als particuliere grondbezitter.
Wil niet zeggen dat het in Nl zo is maar hier iig wel zo (in ons geval!)...
Ibbel schreef:Riet en rietsigaar kunnen wel wat hebben qua maaien.
Als je verder naar binnen kunt blijven kun je ook (knot-)wilg overwegen. Of komen ze voor de schouw over jouw land?
En als je flauw wilt doen plant je zwanenbloemDat is een beschermde inheemse plant, moeten ze laten staan bij een slootschouw
Leuk experiment om te zien of ze het uberhaupt herkennen - ik denk het niet
loulou schreef:Wij hebben een haag van meidoorn, sleedoorn, vlier enz. Dat bevalt goed en groeit vrij snel
Andere kanten hebben we een beukenhaag. Vind ik zelf erg mooi, maar heeft wel veel water nodig en groeit vrij langzaam