Ik ga deze week de bak af zetten, de paarden hebben een betegelde uitloop en daar aan vast is de bak die is d.m.v een hek nu niet bereikbaar. De omheining van de bak is helemaal weg nu. We hadden een schapen net met stroom maar de Shetlander brak toch uit.
De bak is niet groot, zo.n 25 meter.Het is puur om in te rollen en te kunnen grondwerken. Nu twijfel ik tussen houten planken of schrikdraad lint. Houten planken is duurder maar wel uitbraakproof. Wat zouden jullie doen? Palen heb ik al gehaald.
Onze shetlanders konden ook ontsnappen door het schapengaas (veel stroom ging verloren). Maar nu hebben we 2 draden gespannen met goed stroom waar ze niet doorheen gaan.
Houten Planken op zichzelf zijn absoluut niet uitbreekproof, alleen icm met een stroomdraadje... Daarnaast is nadeel van hout ook nog eens(zonder stroomdraad..) dat ze er aan knagen, schuren en tegen gaan hangen.
IMO 2 opties, of goed stroomdraad, of hout én stroomdraad. (waarbij het eerste absoluut een heel stuk goedkoper is)
We hadden hier een houten omheining met daarop een draad met stroom. Tegen het knagen. Of houten palen met bv 3 rijen 40mm band met stroom erop van het stroomnet.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-21 11:01
Ja dat is ook een idee, ik ga nu voor stroomdraad en dan kijken of dat voldoende is.
Kidde
Geplaatst: 07-04-21 11:02
Ik zou beide doen, dus hout icm schrikdraad. Hier hebben we dat ook en daar blijven ze echt binnen. Je vergeeft het jezelf ook niet als ze ontsnappen en onder een auto komen...
Ik heb beide voor de grote paarden. Hout met langs de bovenste regel stroomdraad. Voor shetlanders moet je natuurlijk ook onder stroomdraad hebben. Mijn mini's staan achter heel dik schapengaas.
Als je een omheining maakt met planken wordt het gezien als bouwwerk en daar moet je een vergunning voor hebben. Dus wat dat betreft kun je beter gewoon schrikdraad hebben
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-21 12:00
@kidde ze kunnen niet op de weg komen maar op de wei, en dat willen we niet.