Wat voor zand in een longeercirkel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PikaTheRocky

Wat voor zand in een longeercirkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 16:09

Hoi allemaal,

Na een paar weken graven, drainage buizen plaatsen en grind storten zijn we eindelijk aanbeland bij het bestellen van zand *\o/* Het wat een hoop werk maar nu lopen we vast. Er zijn zoveel soorten zand en zoveel verschillende prijzen dat ik het echt niet meer weet -O-

Bij ons in de buurt zijn er 2 bedrijven die het aan huis komen leveren. De ene raadt ons een mix aan van voeg- en metselzand. Het andere bedrijf raadt ons ongewassen clone zand aan. Zalf had ik van dat M3C zand, dit is echt onwijs duur.

Maar nu mijn vraag, de longeercirkel word deels als paddock gebruikt en deels als trainingsfacaliteit. Wat voor zand zouden jullie mij aanraden?

Groetjes

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:35

In ieder geval echt goed paardenbakzand anders wordt het veel te zwaar. Dus geen metsel of voegzand. Dan ploegen ze door Zandvoort heen, dat is echt niks. Investeer in goed zand, dat is echt het belangrijkste. Dus ik zou gaan voor het duurdere M3c zand wat voor rijbodems wordt gebruikt.

https://www.zandcompleet.nl/paardenbak/paardenbakzand/

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:12

Ik verplaats dit topic naar Verzorging, stalling en weide.

Cioccolato

Re: Wat voor zand in een longeercirkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:46

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel onderhoud je wil hebben. Niet echt paardrij zand kan best prima zijn. Mits regelmatig slepen, sproeien. Maar goed. Dat is zeker niet met elke soort zo. Snel zijn ze serieus te zwaar/mul.