Welk weidehalster hebben jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Guusje17

Welk weidehalster hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 12:01

Hoi :)

Ik ben sinds kort in bezit van een leuke jonge welshpony. Voor haar ben ik nog op zoek naar een geschikt weide/poetsplaats halster.
Ik zoek een goedkoop halster (onder de €10), erg simpel (zonder bontjes etc.), en redelijk sterk zou ook fijn zijn.
Dit aangezien er waarschijnlijk nog wel wat halsters versleten worden en ik graag meteen een stuk of 3 tegelijk wil kopen voor noodgevallen :P

Welk halster raden jullie aan?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:07

Welkom heeft vaak wel goedkope halsters!
Maar gaat het halster ook op in de wei of niet? Dan zou ik kijken naar een halster wat los gaat als je paard ergens vast zit. Of zonder halster de wei in.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welk weidehalster hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:09

In de wei geen.
Voor het borstelen maakt het mij niet zoveel uit, heb er van een paar euro heb ook de zachtere onderlegde die ik gewoon leuk vond om te zien.

Moet je paard in de wei een halster om zou ik toch gaan voor een duurdere halster wat gemakkelijk los gaat.

EllivG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:11

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe pony *\o/* Ik ben helemaal fan van het BR Event halster. Ik heb die toen voor mijn jonge merrie gekocht en het is echt een mega degelijk halster en ook fijn verstelbaar. Mijn merrie had er een hele tijd een handje van om te kijken of ze kon ontsnappen tijdens het poetsen, maar met dit halster is haar dat niet gelukt. Ik heb wel een Cob voor mijn merrie, omdat de halsters redelijk groot vallen. Helaas wel een stuk duurder dan dat je aangeeft (sorry :D )
https://www.agradi.nl/br-halster-event- ... e-rood.htm

Edit: Ik zou dit halster overigens niet aanraden voor op de wei, daarvoor vind ik het te sterk waardoor je pony misschien ergens achter zou kunnen blijven hangen en niet meer los komt.
Laatst bijgewerkt door EllivG op 22-03-21 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Guusje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 12:11

Halster blijft inderdaad om in de wei, ze staat nu nog 's nachts op stal waardoor dat ook voor de stalhouder toch makkelijker is met in/uit de wei halen.
Zodra ze in de zomer 24/7 op de wei staat natuurlijk zonder halster :)

Zo'n veiligheidshalster was is ook al tegengekomen inderdaad, met klittenband. Is dat een aanrader?

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:22

Ik heb zo'n super goedkoop halster met zo'n schuif bovenin in plaats van een gesp voor in de wei.. Zijn 4 of 5 euro geloof ik. Deze glijden los als paard ergens blijft hangen.

Marijke_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:35

Als je zoekt op weide halster in google, krijg ook al snel aantal goede opties.