Water aansluiting

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Water aansluiting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 11:48

Een water slang leggen naar de stal en weide, hoe begin ik aan zoiets?

Ik ben al een beetje aan het Googlen gegaan en ontdekte dat je het beste een tyleenslang 80 cm diep de grond ik kan graven.
Maar nu komen mijn vragen, hoe krijg je water ín die slang, en hoe/ waar halen jullie de slang weer omhoog om het zodoende aan de waterbak aan te kunnen sluiten.

We hebben een buitenkraan, koppel ik daar dan de tyleenslang aan ga ik recht naar beneden en trek ik dan een deel van de bestrating eruit om daar een sleuf van 80 cm te graven? En graaf ik zo verder naar de stal door de tuin en wei, haal dan daar weer een deel van de bestrating eruit in de stal om hem daar recht omhoog weer naar boven te laten komen? Of zijn er andere betere oplossingen?

Ik gebruikte laatst de buitenkraan om de trailer uit te spuiten, zette even de spruitkop dicht voor een 5 min en toen begon de kraan door de druk ongelooflijk te lekken/ druk op te bouwen dat ik bang ben als ik daar de tyleenslang op aansluit ik er te veel druk opzet. Hoe werkt zoiets?

Ik wil het liefste een automatische drinkbak (2 in de stal minimaal 1 in de track) op de slang aansluiten. Hoe zouden jullie dat aanpakken?

En als ik dan toch bezig ben wil ik daar ook gelijk een slang ophangen voor het afspuiten

Ik wil wel alles snel en makkelijk kunnen afsluiten bij vorst. Dan werk ik die paar weken wel even met jerrycans ed

Ibbel

Re: Water aansluiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:53

Wij hebben hier tyleen gekoppeld aan de waterleiding (komt bij ons in de kelder binnen) met een verloopstuk koper/tyleen. In de kelder zit ook de afsluitkraan.
Alle leidingen naar buiten (ook kranen in de tuin en werkplaats) lopen vanaf de kelder met tyleen onder de grond naar waar ze heen moeten. Ter plekke komen ze idd weer boven om in een kraan of een waterbakje te eindigen. Wat kan bevriezen wordt 's winters dus afgesloten in de kelder. Waterbakjes op stal hebben verwarming, dus die bevriezen zelden of nooit, die leiding wordt dus ook nooit afgesloten.