Tips tegen vliegen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

me_mya

Tips tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 23:39

Even een vraagje.
Afgelopen zomer had mijn paardje heel veel last van vliegen op haar hoofdje.
Zoveel last dat haar witte hoofd helemaal onder de vliegen zat, ook als we het vliegenmasker op hadden zat die weer onder. :(

Ik vraag me af hoe ik dit moet oplossen..
We hebben al een vliegenmasker, vliegendeken en vliegenspray gebruikt, maar ze blijven toch komen.
Paard staat 24/7 buiten en heeft 2 stallen die altijd open staan!

Heeft iemand een tip tegen de vliegen, of moeten we de zomer maar overleven op deze manier? {:}
Laatst bijgewerkt door me_mya op 06-08-23 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Safiy93

Re: Tips tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 00:13

Heb je al iets van vliegenvangers geprobeerd? Er bestaan van die zakken voor volgens mij?

me_mya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 00:23

Safiy93 schreef:
Heb je al iets van vliegenvangers geprobeerd? Er bestaan van die zakken voor volgens mij?

Dankjewel! Ik zal er zeker naar kijken. :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 00:28

Een hoefsmid op Curacao gaf dit aan zijn paarden over het voer, hij deed dat oa tegen de vliegen maar het hielp ook bij andere dingen. Ik weet nog dat ik hem vroeg namelijk, over dat er weinig vliegen zaten en hoe dat kwam. Ik weet helaas niet meer de hoeveelheid, maar veel was het niet, theelepel per dag ofzo? . Je zou het bedrijf eens een mail kunnen sturen.

https://emwinkel.nl/product/microferm-emactief/

me_mya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 00:31

Prairy schreef:
Een hoefsmid op Curacao gaf dit aan zijn paarden over het voer, hij deed dat oa tegen de vliegen maar het hielp ook bij andere dingen. Ik weet nog dat ik hem vroeg namelijk, over dat er weinig vliegen zaten en hoe dat kwam. Ik weet helaas niet meer de hoeveelheid, maar veel was het niet, theelepel per dag ofzo? . Je zou het bedrijf eens een mail kunnen sturen.

Heel erg bedankt voor de tip!! +:)+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 00:45

Laat je het even weten als je ze mailt en wat er uit komt? Ik ben wel benieuwd namelijk.

Hij had de tip meegenomen van de tijd dat hij in België werkte, herinner ik me nu.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 00:55

Wat kan de bron zijn van de vliegen? Zit er een melkveehouder of zo in de buurt? Koeien trekken veel vliegen aan. Zodra de koeien in de weide naast mijn paarden stonden zaten ze gelijk onder de vliegen. Spray evt. het vliegenmasker in met Veerust spray aan de buitenkant (niet op het paard maar eerst het masker eraf halen. Even laten drogen.

me_mya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 01:05

Lindsey_99 schreef:
Wat kan de bron zijn van de vliegen? Zit er een melkveehouder of zo in de buurt? Koeien trekken veel vliegen aan. Zodra de koeien in de weide naast mijn paarden stonden zaten ze gelijk onder de vliegen. Spray evt. het vliegenmasker in met Veerust spray aan de buitenkant (niet op het paard maar eerst het masker eraf halen. Even laten drogen.

Mijn paardje staat niet vlakbij koeien etc. Wel staat ze langs een aantal geiten en tussen 2 sloten!
Ik zal verder uitzoeken waardoor het zou kunnen komen!

Dankjewel voor de tip! :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:06

Ik verplaats dit topic naar Verzorging, stalling en weide.

Marijke_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:18

Kan het niet komen door een bepaalde voer dat ze krijgt? Vaak kan komen dat als je paard iets eet dat ze een aroma uitstoot wat vliegen aantrekt?

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:30

me_mya schreef:
Prairy schreef:

Heel erg bedankt voor de tip!! +:)+

Je kunt je paard er ook mee insprayen. Gewoon een verdunning maken van EM-a en in een spraybus op het paard spuiten. Het spul is absoluut niet schadelijk. Ik gebruik het hier ook voor van alles en nog wat.