Bowo schreef:Onze balen staan buiten op pallets en onder een afdekzeil. Afdekzeil zit vast met touwen aan de pallets. Opstapelen gaat wel met behulp van een trekker, maar als je maar een paar baaltjes neerzet, is stapelen niet nodig.
Verder rollen we ze gewoon naar binnen wanneer een nieuwe baal nodig is.
Ik zou idd onze buurman kunnen vragen voor het stapelen, das nog geen uitdaging, maar ik kan ze binnen nergens kwijt
tamary schreef:Week of 2-3 afhankelijk van gewicht en tijd van het jaar. Eten 2 pony's en nu 4 schapen van. Totaal zo'n 15-25kg/dag afhankelijk van hoeveelheid gras.
Dankjewel!
Brainless schreef:Ik gebruik nu kleine ronde ingepakte balen.
Wegen ca 120-130 kilo en kun je zo rollen.
Voor 2 1/2 paard gebruikte ik er 3 per 2 weken.
Wij kunnen er 3 halen op de aanhanger en dat werkt voor ons ideaal.
Voor volgend jaar ga ik kijken of wij er meer laten bezorgen in 1 x, maar dan moet er eerst worden opgeruimd

Rolde je die in je eentje?
Poekkie schreef:Wij hebben ook voordroogbalen, de boer gevraagd om ze echt zo droog mogelijk te hebben en je ziet geen verschil met hooi.
Ze worden 1x per jaar geleverd in de zomer, een 40-tal balen voor een zestal D/E ponies. Verplaatsen doen we ook niet, geen idee hoe ik daar aan zou moeten beginnen.
Wat we wel doen is in het weekend een baal uitladen in een hokje ernaast zodat we er altijd makkelijk bij kunnen als het regent of slecht weer is zonder dat het nat wordt of schimmelt.
We hadden zowel op pallets als zo op de grond en ik merk geen verschil tussen beiden.
Afdekken is wel nodig, dit jaar hadden we enkele kapot gepikt door de vogels tijdens die koude periode. Vroeger deden we dat met grote dekzeilen (dan is het handig de balen op pallets te zetten zodat je het zeil aan de pallet kan binden), maar die houden het maar een jaar vol bij ons. Volgend jaar gaan we proberen om er dunne rubberen matten bovenop te leggen.
Die had ik idd gehoord! Goed extra afdekken. Maar ik wil er geen 40 hebben staan op mijn terrein
ik ga denk voor een wat sneller opvolgende levering
tamary schreef:Afdekzeil heb ik hier in de vorm van kuilkleed of wat de term ook is. Is een soort dik, stijf horregaas materiaal en hoewel er hier en daar wat gaatjes in zitten houden die het al ook iets van 8-10 jaar uit..
Die zijn zwart he? Ik denk dat ik weet wat je bedoeld
Pandora2 schreef:Ik heb een aanhangwagentje en daar kunnen juist 2 grote pakken droog hooi op. Ik ging het hooi dan bij de boer halen, aanhangwagen thuis afkoppelen, zeil erover en klaar.
Ik heb nu een nieuwe leverancier gevonden die midi-balen maakt. Echt een uitzondering in deze streek !
Zo'n baal rol je gewoon op z'n plek of kan je buiten op palletten zetten en afdekken.
Deze optie hou ik in mijn achterhoofd, maar om nu 4 aanhangers weg te zetten wordt misschien veel van het goede
veranadautje schreef:Kijk naar de optie midibaal.die kan je in je eentje rollen en wij voeren 2 paarden hier 1 week mee. En kan je gewoon buiten opslaan
Hoe zwaar zijn die meestal?