Deken op, deken af?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marigo

Deken op, deken af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 17:43

Hoi allemaal,

Paard is helemaal geschoren. Vandaag heb ik zijn deken 100gr overdag af gedaan. Hij had het prima qua temperatuur. Maar nu twijfel ik over de nachten...Vanaf welke temperatuur kun je een paard dat 3 weken geleden geschoren is op stal zonder deken zetten?
De 100 gram gaat straks wel weer op als het kwik daalt of nat en winderig wordt.

Kabayo

Re: Deken op, deken af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:00

Ik zou snachts 100 a 50 gr op doen als hij helemaal kaal is. Overdag dekens af

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:13

Die van mij is ook geschoren staat nu ook in zijn blote billen maar gaat vanavond wel weer op de 100 grams deken. De deken gaat snachts pas af als de tempratuur verschil niet te groot is en als het 12+ is.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:13

Het wordt hier de komende dagen 's nachts 7-10 graden en daarna zelfs weer 5-6 graden. Dan zet je ze zelfs overdag in het zonnetje maar een uurtje zonder jas als ze net geschoren zijn, laat staan 's nachts (dus zonder zonnewarmte) op stal (dus zonder de mogelijkheid zichzelf warm te lopen). Zelfs met onbeperkt ruwvoer vind ik dat nu echt nog te koud, dat is nu eenmaal het nadeel van scheren.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:34

Mijn paard, in december voor het laatst geschoren dus hij heeft wel alweer een beetje vacht staat nu heerlijk zonder deken.
Vannacht hou ik hem ook lekker zonder, hij voelt absoluut niet koud aan en heeft de mogelijkheid om binnen te gaan staan dus als hij het koud zou hebben gaat hij wel naar binnen.

Ik had hem wel al onder 0 gram staan dus dat verschil naar niks is erg klein.
Onder zijn 100 gram stond hij al helemaal klam.
Hij heeft het dus ook wel behoorlijk snel warm.
Heb je de indruk dat je paard het koud heeft? Ik zou gewoon even voelen hoe hij aanvoelt savonds.