Van grote naar kleine zadelkast, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje87

Van grote naar kleine zadelkast, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 11:04

Hoi allemaal.
Ik ga binnenkort naar een nieuwe stalling, wat volledig aan mijn wensen voldoet na een lange zoektocht. Nu is het alleen zo dat ik van 2 enorm grote zadelkasten over moet gaan naar een kleine zadelkast. In deze kast hoeft het zadel niet te komen hangen, maar alle overige dingen wel.
Uit mijn hoofd is deze zadelkast zo’n 60b x60d x 100h cm.
Omdat ik altijd al mijn spullen in 2 enorm ruime zadelkasten heb kunnen houden ben ik het niet meer gewend om het kijken naar het hoogstnoodzakelijke maar kon ik altijd alles op stal houden, wat nu niet meer zo is.

Nu vroeg ik mij af hoe andere dat doen met kleine kasten?

Wat is nou echt belangrijk om bij stal te houden in je kast en wat is praktisch. Het is verder geen probleem om de rest van de spullen thuis te houden en wanneer iets nodig is mee te nemen, maar praktisch is anders natuurlijk.

Alvast bedankt !

Anoniem

Re: Van grote naar kleine zadelkast, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:07

Je auto omtoveren tot mobiele zadelkast. :D

Nee, het voornaamste is uiteraard hetgeen wat je standaard gebruikt als je op stal komt. Alles wat sporadisch gebruikt wordt thuis opslaan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:19

Ik vind die kleine zadelkasten waardeloos. Je kan er niks in kwijt en ik houd niet zo van opstapelen. Ik wil graag wat ruimte zodat ik het makkelijk kan pakken.

Hier op stal ook van die ijzeren. Hier zijn ze denk ik 120 of 1.50 hoog.
1 leg plak en 2 zadelsteunen.....wat moet ik nou met 2 zadelsteunen :? . Zie liever 2 leg planken.

Op de grond staan een poetsbox (shampoobox), een mandje en daarbovenop mijn poetstas.
Boveop de poetsbox ligt mijn skibroek.
AAn de zijkanten hangen mijn leadrope, touwhalster, tas met hoefschoenen, lampje, hoed, dik vest.
Aan de binnenkant van de deur mijn hoofdstel, longeerlijn, halster met touw en mijn lange teugels. Dit is wel secuur ophangen anders flikkert het eraf.
Op de legplank 2 mandjes met wat leervet etc . Tussen de 2 mandjes een haddoek opgerold.

Ik heb geen zadel omdat ik men. Mijn tuig ligt op de kar want dat past er niet meer bij. Dekens hangen ergens achter een stal en mijn voerton/emmer staat voor mijn eigen box.

Je kan er zo'n opzetkast bij kopen maar die zijn wel rond de 100 euro. Dat is mij te gek.
Wij mogen niks bovenop zetten :roll: (behalve zo'n opzet kast).

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:20

Bizzybijtje schreef:

Nee, het voornaamste is uiteraard hetgeen wat je standaard gebruikt als je op stal komt. Alles wat sporadisch gebruikt wordt thuis opslaan.

En niet vergeten misschien ook wat EHBO-spulletjes op stal te laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:27

MoppieFilou schreef:
Bizzybijtje schreef:

En niet vergeten misschien ook wat EHBO-spulletjes op stal te laten.

Dat is zeker een goede :j ! Heb ook al een keer moeten improviseren tot de DA er was omdat er geen EHBO kist te vinden was.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:44

Wij hebben een lange smalle kast waarin ook lang niet alles past.

Ik heb dit in de kast:
2 dekjes
2 halsters + touwen
Hoofdstel
Zadel
Laarzen(tas) (ligt over mijn zadel heen)
Cap
Poetskist
EHBO setje
Voerbak van de Ikea

0 grams deken heeft ze nu op maar gaat straks gewassen de kast in.
Winterdeken ligt thuis en gaat mee zodra die nodig is.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:28

Ik denk dat mijn kast ongeveer de maat heeft die jij beschrijft.

Om van te huilen hoor haha, ik had op mijn vorige stal gewoon 2 stallen.. Eentje voor mijn paard en eentje voor mij, zelfs mijn koffieapparaat en bbq stonden daar :')

Ik heb dus ook flink moeten snoeien, en moeten leren om selectief te zijn. Gelukkig heb ik thuis een tuinhuis om de rest van de spullen in op te slagen, maar ik ben ook zo iemand die, als ik iets nodig heb op stal, ik het gewoon uit de kast wil kunnen plukken :j

Ik wil ook niet zomaar alles op elkaar stapelen. Je zal altijd zien dat je dan iets nodig hebt dat onderaan ligt. Ik krijg van stalgenootjes vaak complimentjes dat mijn kast altijd zo mooi opgeruimd en netjes ingericht is, dus volgens mij doe ik het wel goed haha.

Mijn zadel steekt ook in mijn kast. Daaronder hangt mijn BBP. Daarboven liggen mijn dekens en een onderlegger - die wisselen per seizoen. Wat eigenlijk stom is want mijn paard draagt geen dekens, maar ik heb ze toch altijd liggen onder het mom van jeweetmaarnooit :+ Verder staat mijn laarzentas ook altijd in mijn kast, mijn cap zit daar mee ingepropt. Poetstas, 2 emmers koekjes, EHBO-kist. 5 hoofdstelhouders aan de binnenkant van de kastdeur (waar véél meer aanhangt dan 5 halsters/hoofdstellen hoor haha). Een emmer met hooinetten. Een emmer met "rommel" (liksteen-houder, klimhaken enzo). Zelfs een asbak :') Aan de buitenkant van mijn kast heb ik zo'n deurkapstok gehangen, touwtje eraan en daarover de waterzak. In deze periode van het jaar ook mijn snowboots, die hoop ik binnenkort te kunnen omruilen voor rubberen laarzen. Op een doekje, want ik wordt neurotisch van modder in mijn kast :+

Het lukt best hoor :) Goed nadenken over wat je altijd nodig hebt, en over wat je zeker bij de hand wilt hebben indien je het nodig hebt (ik denk vooral aan EHBO nu). Legplanken op maat doen wonderen. Dingen die je kunt ophangen aan je deur hangen - wel rekening houden dat dit ook een beetje plaats inneemt! :)

Gelukkig hebben we voor ons voer een aparte kast, anders zou ik echt in de problemen komen met 2 verschillende zakken korrels, een emmer kruiden en een vloeibaar sup :+ En de emmer appels/wortels, en de voerbak natuurlijk haha!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:33

Ik heb ook een kleine zadelkast, die doe ik dicht met een kontje en dan vooral niet kijken naar wat er geplet wordt :D .

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:47

Pfoe... ik zou het niet kunnen, denk ik. Heb je nog wel een dekenrek of moet dat er ook nog in?
Als je echt goed wil onderzoeken kan je overal een sticker opplakken, alles wat je de komende tijd gebruikt, haal je de sticker vanaf. De rest kan dus mee naar huis, op wat EHBO spullen na. Mijn poetskist zou ik sowieso voor een poetstas inwisselen, die neemt zoveel ruimte in. Ik heb mijn eigen voer en slobber ook nog in mijn kast staan (werkvoorraad, de rest thuis).