Help, welke UV vliegenkap voor houdini?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_vD

Help, welke UV vliegenkap voor houdini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 12:36

Heb al veel oude topics gelezen maar de tips die daarin gegeven worden zijn helaas niet in de maat van mijn pony verkrijgbaar of helemaal niet meer verkrijgbaar. Daarom even een nieuw topic :o

Ik ben voor mijn pony op zoek naar een fijne vliegenkap voor haar. Deze moet UV werend zijn ivm maanblindheid. Helaas is mijn pony ook een ware houdini 8-) Een uitsparing bij de maantop zodat ik de kap losjes in kan vlechten zou dus ideaal zijn!

Op dit moment heb ik een Horseware Rambo Plus voor haar. Ik vind deze zelf erg fijn maar ponylief krijgt deze makkelijk af. Ik heb hier zelf gaten in geknipt om hem losjes in te vlechten maar daar is de kap eigenlijk wel erg duur voor. Ook is deze helaas stuk gegaan dus ik wil eens kijken wat er allemaal nog meer te koop is. Het liefst ook iets aansluitender, maar het mag na 1x rollen niet gelijk compleet aan het oog geplakt zitten.

Ik las veel goede ervaringen met de cashel crusader, helaas zijn deze te groot voor haar. Mijn pony heeft maat shet/ pony nodig :D

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:52

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:57

LieZ_Horses schreef:
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... 4&sqr=Mio&

Ik heb deze voor mijn bijrijdpaard. Dit is de enige die ze omhoud en niet gedraaid/af krijgt.

Deze heb ik ook voor mijn paard met gevoeligheid voor zonlicht!
Ook de kap van equilibrium is ook erg prettig, die heeft een zachte neusband zodat het niet zo schuurt.
De haren op de neus schuren soms wel eens weg met de amigo kap.

Anoniem

Re: Help, welke UV vliegenkap voor houdini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:15

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:02

Tarico schreef:
https://www.uhg-shop.nl/cashel-crusader ... asker.html

Ik heb deze en die is er vanaf maat veulen/kleine pony.

Deze heb ik ook, maar bij mij gaan ze stiekem snel kapot en ze zitten best los . Ik denk dat de pony van de ts dit zo af gaat krijgen.

Waarom of hoe krijgt de pony de kap af? Misschien zit er iets niet lekker of jeukt het oog?
Bij de mijne trekt een paardenvriendje hem soms af, maar zelf is hij heel erg blij met de kap op. Hij krijgt ook last van de zon.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:18

Annetje schreef:
Tarico schreef:

Deze heb ik ook, maar bij mij gaan ze stiekem snel kapot en ze zitten best los . Ik denk dat de pony van de ts dit zo af gaat krijgen.

Waarom of hoe krijgt de pony de kap af? Misschien zit er iets niet lekker of jeukt het oog?
Bij de mijne trekt een paardenvriendje hem soms af, maar zelf is hij heel erg blij met de kap op. Hij krijgt ook last van de zon.

Bij mijn pony (met smal hoofdje) zit hij super. Hij is regelmatig aan het stoeien met de andere ruinen, er wordt flink aan de kap getrokken maar de kap gaat nu voor het 3e jaar mee en ondanks het spelen blijft het stevig zitten.

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 16:30

Annetje schreef:
Tarico schreef:

Alles rond haar hoofd moet gewoon af volgens haar haha. Maakt niet uit of dit een halster is, halster met frontriem, vliegenkap. Maakt ook niet uit of je hem strak of los doet. Ze gaat of rollen en met haar hoofd tegen de grond schuren zodat hij los komt. Of ze strekt gewoon haar achterhoef naar voren en wipt hem dan zo tussen haar oren naar voren. Wanneer ze in een wei met een boom staat gebruikt ze de boom om hem af te halen. Een halster met een vliegenfrontriem houdt ze nog het beste aan maar dst is natuurlijk niet UV werend.. -O-

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 00:14

Ik kan mijn laatste post helaas niet meer wijzigen. Weet iemand hoe de kappen van felix buhler/ kramer vallen?
Met de link van deedee19 wil ik daar graag bestellen maar twijfel een beetje tussen maat xs en s :o

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:18

Tarico schreef:

Deze,
Mijn 2 paarden gooien alles behalve deze af.
Ik heb voor mijn merrie met neusflap zonder oren ( witte neus) en mijn ruin zonder neusflap en zonder oren. Halsters overleven het 2 minuten bij mijn ruin, maar deze zit schijnbaar fijn genoeg.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:51

Anne_vD schreef:
Ik kan mijn laatste post helaas niet meer wijzigen. Weet iemand hoe de kappen van felix buhler/ kramer vallen?
Met de link van deedee19 wil ik daar graag bestellen maar twijfel een beetje tussen maat xs en s :o

Wat heb je voor een pony? Want mijn shetlander (groot hoofd!) heeft nu de maat S op. Dan zijn de klittenbanden wel wat lang maar die kan ik inkorten als het moet. Mijn fjord heeft een M op, maar denk dat hij ook nog wel een L had gepast.

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 15:32

deedee19 schreef:
Anne_vD schreef:

Wat heb je voor een pony? Want mijn shetlander (groot hoofd!) heeft nu de maat S op. Dan zijn de klittenbanden wel wat lang maar die kan ik inkorten als het moet. Mijn fjord heeft een M op, maar denk dat hij ook nog wel een L had gepast.

Ik heb na lang twijfelen een XS besteld. Is een welsh pony van 1.14cm. Zit beetje tussen shetmaat en pony in. Las ergens in een review dat ze wat groot vallen dus hoop dat die past

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:34

Ik denk dat die te klein gaat zijn, maar ik ben benieuwd. :)

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 16:51

Het is even afwachten. Hoop dat ze morgen of overmorgen binnen komen. Pony loopt er nu regelmatig zo bij :Y)
Afbeelding

Had ondertussen nog een ander topic gevonden waarin ook staat dat ze groot vallen dus ik houd goede hoop! Vroeger had ze altijd maat shet en aantal gaatjes over. Maar lijkt wel of ze de halsters steeds kleiner maken want bij nieuwe halsters zitten ze vaak op laatste gaatje met het kopstuk maar de neus altijd nog strakker. Maat pony is vaak echt nog aan de grote kant. Hoop dat ik ze snel kan passen :))

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:18

TS ik vroeg me af of het masker past en of je tevreden bent?

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-21 08:55

Het masker paste fijn, had niet groter of kleiner gemoeten. Maar helaas heb ik ze niet lang kunnen gebruiken, pony is gisteren ingeslapen door allerlei ouderdomskwaaltjes bij elkaar.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:19

Hè wat vervelend om te lezen...sterkte!