Citaat:
Op 2001-09-24 13:40, schreef Desiree:
Hij doet zijn oren plat en kijkt kwaad naar mij. Verder doet hij niets, dat laat hij wel uit zijn hoofd. Hij weet dat het heel dom zou zijn van hem om een uitval naar mij te doen. MAar hoe ik dit af zou moeten leren, snap ik niet. dAn zou ik hem terug moeten dreigen met slaan of zo.
Je kan hem inderdaad terug dreigen, door hem bij z´n voer weg te duwen. Neem voor de zekerheid een strik -of evt. een zweepje- mee in de box, zodat je direkt kan reageren als hij je wat wil doen. Als ´ie wat doet, geef hem dan meteen lik op stuk, hij moet weten dat jij dat niet accepteerd; als jij van mening bent dat JIJ nu wilt "eten", heeft HIJ pech gehad! Ga pontificaal voor z´n trog staan en stuur hem terug (met handbeweging, met strik, ik zeg er ook nog iedere keer "teruuug" bij), iedere keer dat hij naar z´n voer wil. Net zolang totdat hij braaf blijft staan als jij aan het "eten" bent. De eerste keer dat ik deze oefening bij Dikke deed viel íe bijna om
, zoiets had hij nog nooit meegemaakt! Zoals gezegd is Dikke niet dominant, hij had na een paar min. al door wat ik van hem wilde. Beer is weer een ander verhaal; Beer doet helemaal niets, geen dreigen, bijten, slaan enz. Alleen Beer denkt maar aan één ding :ETEN
!! Ik kon duwen wat ik wilde, hij duwde gewoon terug en at, zeeeer
! Bij Beer heb ik dus inderdaad naar "hardere middelen" gegrepen : die kreeg van mij iedere keer een flinke mep met de zweep als ´ie weer ging duwen (nee, is niet zielig, ik was met steeds blauwe tenen zielig
) Ik had echt geen zin om me iedere keer overhoop te laten lopen. Bij Beer heb ik 3 dagen nodig gehad voordat íe doorhad dat even blijven staan, toch de beste oplossing is
!
Nogmaals: als zijn gedrag JOU verder niet stoort, is er niets aan de hand, als je het vervelend vindt, moet je er wat aan doen
!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-09-24 14:09 ]</font>