Het gaat steeds beter, maar de pony (welsh K) is zo'n ontzettende vuurvreter dat een winstpunt er op dit moment nog lang niet in zit, ze rijd de pony best leuk nagevelijk hoor, dat is nog niet eens zo het probleem. Maar zo gauw ze de ring met haar in gaat komt de pony heel zenuwachtig en dribbelig over, dat geeft geen goede indruk op de jury en ze is dus ook nog nooit boven de 150 punten uitgekomen. Afgelopen weekend hadden we zelfs het idee dat er net een winstpuntje in zou zitten (sja wij kennen dat beest ook al 8 jaar, dus wij vonden haar heel goed lopen!) maar ja mijn zusje kreeg 138 en 143 terug..
Zelf heb ik er een jaar over gedaan om een winstpunt te halen (jaja had toen eindelijk een hele aardige jury...
) en dat gun ik mijn zusje echt niet. Ze wil graag voor de lol, niet om op zo'n hoog mogelijk niveau te komen, wat B parcoursjes springen.Ik heb even in de catalogus van de paardendrogist zitten neuzen en zag dit middeltje:
B-Calm
Een pasta in injector voor gebruik bij paarden tijdens stressvolle situaties. De voedingsstoffen in B-calm ondersteunen de werking van het zenuwstelsel en helpen het paard ontspannen. Ondersteunt het reactie- en concentratievermogen.
Zou dit wat zijn om de pony te geven als we op dressuurwedstrijd gaan?
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom!