Boiler voor warm water

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Boiler voor warm water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 21:19

Ik word een beetje moe van slepen met warm water naar de paarden en zat nu te kijken naar een draagbare boiler of geiser.
Maar ik heb totaal geen verstand van die dingen en of het nou echt goed genoeg zal zijn :+
Willen jullie mee kijken?

Ik kwam bijvoorbeeld deze tegen die zal dan op een gasfles aan gesloten worden

https://www.vidaxl.nl/e/8713508778051/q ... h-1010-wit

Maar is dit warm genoeg? Er zit een inhoud van 5,5 liter in betekent dit daarna gewoon koud water?
Ik heb echt geen idee :+

Fotografie91

Re: Boiler voor warm water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 22:54

Iets wat makkelijk aangesloten kan worden wat vast is mag ook maar dat moet dan op stroom zijn! We hebben geen gas aansluiting bij de paarden maar gelukkig wel stroom :)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:12

je hebt elektrische boilers. op het water aansluiten stekker erin en je hebt warm water. vaak bij gewone bouwmarkten te krijgen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:20

Wij hebben ook een boiler. Vreet echt veel stroom en heeft maar iets van 25 liter ofzo. Daarna weer koud en moet ie weer aan t werk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:22

Hier ook een boiler op stroom. 120 liter. Kan er zonder problemen een schimmel mee wassen. Ik vind het ideaal.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:27

Zou een elektrische geiser dan niet handiger (energiezuiniger) zijn?
Een boiler verwarmt continu en een geiser alleen als je warm water nodig hebt.

Ik heb geen idee hoor!

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:29

Fotografie91 schreef:
Iets wat makkelijk aangesloten kan worden wat vast is mag ook maar dat moet dan op stroom zijn! We hebben geen gas aansluiting bij de paarden maar gelukkig wel stroom :)

Als je een droge plek hebt ergens binnen, en een stopcontact dan kun je een close-in bloiler van 10 liter aansluiten. Die kun je dan alleen aanzetten op het moment dat het nodig is. En voor de rest levert ie dan koud water.

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:03

Wij hebben een doorstroomboiler op stal! Ideaal, stekker erin kraan aan en je hebt warm water! De waterdruk is wel iets lager maar je kan er prima een paard mee wassen. Gebruikt ook alleen stroom als je de warme kraan aan hebt. Ben je klaar met wassen, gewoon de stekker er weer uit.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:17

Bottles,nu hoor ik wisselende verhalen over een doorstroom boiler,oa dat je de temperatuur niet instellen
(eenmaal ingesteld blijft het op die temperatuur en kan je dat niet zomaar wijzigen)

Wat is jou ervaring daarmee?

Wij zijn ook zoekende naar een boiler of doorstroom boiler oid.

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:00

Oh daar heb ik eigenlijk geen last van. Wij hebben een mengkraan en dan kan ik de temperatuur eigenlijk best makkelijk regelen. Hij staat best heet, dus dan kan ik m iets kouder zetten. Dan is de waterdruk ook meteen iets beter. Ik weet wel dat op de vorige stal waar ik stond ze een grotere hadden. Die was inderdaad op een temperatuur ingesteld. Vond die redelijk lauw. Maar goed die mochten wij ook niet zelf wijzigen.