Mest afvoeren noord Holland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Boji

Mest afvoeren noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 14:15

Wie weet hoe ik mest kan laten afvoeren regio kop van noord Holland?
Een mestcontainer en afvoer bedrijven via Google ken ik.
Gaat om particulieren mest.
Alvast bedankt.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:41

Ik volg even. Heb je paarden aan huis? Wij hebben een soortgelijke situatie en ik vraag me af hoe anderen met paarden aan huis dit regelen.

MairiMacBran

Re: Mest afvoeren noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:54

Wij hebben de paarden aan huis en mogen de mest bij een boer verderop op de mesthoop gooien. Toen we hier kwamen wonen hebben we rondgevraagd en kwam iemand met de tip hem eens te vragen. Meerdere mensen in het dorp brengen hun mest bij hem.
We wonen niet in Noord-Holland, maar dat maakt in deze niet zoveel uit denk ik.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:45

Ik volg even. Onze paarden staan ook aan huis, sinds een jaar en tot nu toe maken we compost van onze mest. Toch is het handig te weten of er ook andere oplossingen zijn voor de mest! Container is voor ons geen optie, want dat moet op een plek zijn waar het makkelijk te legen is en dat is bij het huis van onze buren. Denk niet dat die er heel erg blij van gaan worden. Vandaar dat we hebben gekozen voor composteren achter op het erf. Of het werkt moet nog even blijken, daarvoor hebben we de paarden te kort aan huis staan.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:54

Wij rijden met een kipper de mest een x in de twee weken weg. Zit een compostbedrijf hier twee straten verderop waar wij het heen rijden. Die doen normaal ook containerverhuur om mest op te halen. Niet duur, en met een kipper niet echt arbeidsintensief. Voor kleinschalig paarden houden is dit wel prima te doen en goedkoop.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:56

Kun je niet een mesthoop maken en het in het voorjaar over je land strooien. De meeste boeren willen het ook wel hebben voor op het maisland. Wat voor strooisel gebruik je, want dat maakt veel uit.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:09

In de winter brengen we elke dag een volle kruiwagen bij de buurman, die heeft een gigantische groete/bloementuin. Als hij genoeg heeft moet het dus ergens anders heen, wij hebben een kipper aanhanger gekocht, daar kan voor ongeveer 2 weken mest op. We kunnen het kwijt bij een grondverzetbedrijf een paar dorpen verderop, daar betalen we dan voor, maar voorlopig is dan niet nodig, een advertentie op marktplaats of Facebook zorgt voor een enorme stroom aan reacties. Ik zeg er dan wel bij dat we het gratis komen brengen in de omringende dorpen en dat ze een volle aanhanger krijgen, niet een klein beetje. Wij blij, mensen altijd heel blij, levert regelmatig nog een flesje wijn of wat chocola op!
Laatst bijgewerkt door martinev op 31-05-21 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:13

Ik meen dat het bij Muntjewerf in Breezand niet heel duur is om je aanhanger mest heen te brengen.

Maar je kan ook eens langs wat boeren in de buurt langs gaan. Genoeg boeren die het zo willen hebben.
Op onze oude stal werd het altijd opgehaald door een bollenboer die het graag wilde hebben. De staleigenaar kreeg ik ruil vaak weer zand wat gebruikt werd in de paddocks.
Op mijn huidige stal komt ook een boer het ophalen

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:17

Wij regelen dat ook met een boer hier uit het dorp. Eerder hebben we het over ons eigen land uitgereden maar daar hebben we nu te veel mest voor... Wat ik wel weet is dat er in Waarland (gemeente Schagen) een mest handel zit genaamd Kroon. Die komen het ophalen met een vrachtwagen, wie weet is dat iets? Of wil je dit juist niet?

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:20

mellamoshan schreef:
Wij rijden met een kipper de mest een x in de twee weken weg. Zit een compostbedrijf hier twee straten verderop waar wij het heen rijden. Die doen normaal ook containerverhuur om mest op te halen. Niet duur, en met een kipper niet echt arbeidsintensief. Voor kleinschalig paarden houden is dit wel prima te doen en goedkoop.

Hier hetzelfde maar brengen wij het bij een boer. Mocht je voor zo'n optie gaan zou ik zeker investeren in een kipper. :j