Ik heb een kleine 2000m2 wei die op het moment als volgt is ingedeeld:

De grotere stukken zijn zomerwei en worden grofweg van maart t/m november gebruikt, middels strookbegrazing.
Het kleinere stuk is winterwei. Hier staan ze op met hooi middels slowfeedernetten.
Ik had al een d-pony en een shetlander. Zij worden beide snel dik dus vandaar de strookbegrazing.
Sinds afgelopen juli heb ik er een e-pony bij. Deze was vrij schraal maar is nu goed op gewicht en wordt minder snel dik dan de rest.
Het is natuurlijk een vrij klein stuk maar ik vroeg me af of jullie nog suggesties hebben voor een andere indeling? (Misschien iets met wat meer uitdaging of ruimte oid).
Ze hoeven niet te leven van het gras, ik kan jaarrond hooi bijvoeren indien nodig.
Sinds ik de 3e erbij heb krijgen ze ook de rijbak bij het winterstuk zodat ze meer ruimte hebben.
In de zomer staan ze vanaf gemiddeld van 07.00 - 21.00 op de wei en in de winter van 08.00 - 16.00
Rest van de tijd staan ze in de inloopstal met bestrating en paddock erbij.
De buitenomheining blijft, de binnenomheining kan veranderd worden. De vaste palen (voor de hooinetten) kunnen evt verplaatst worden.
Groetjes Karin