oke, misschien een beetje een kromme titel, maar 'gezonde likitsteen alternatief' dekt de lading niet helemaal.
Mijn paard moet omwille van een nare blessure een maand op stalrust. Ik vind dit alles behalve fijn voor haar, maar er is werkelijk geen alternatief. Ze mag namelijk niet draven, galopperen, of andere zaken/bewegingen maken die extremer zijn dan stap en ze blijft niet rustig op een kleine paddock.
Nou vind ik iets als een likit boredom breaker wel interessant, dan kan ze zich nog met iets bezighouden in de stal. (zoiets dus: https://www.horze.be/zoutblokken-houder ... #color=LPU )
Maar die likitstenen bestaan, voor zover ik weet, vooral uit suiker, en dat lijkt me alles behalve gezond. Daarnaast hoef ik ook geen paard met een sugarrush

Weet iemand toevallig of er iets anders bestaat dat ik ook in zo'n houder kan stoppen, maar dat minder suiker bevat? Een alternatief voor de houder van een ander merk oid is ook zeker welkom, net zoals een andere manier om stalverveling tegen te gaan.
Ps., paard heeft toegang tot onbeperkt hooi en komt in normale omstandigheden minstens 12 uur per dag buiten.